JORNADES de DIFUSIÓ FP DUAL SERVEIS A LA COMUNITAT a l’INS MONTSERRAT ROIG

Aquest passat mes de març, dies 16,17 i 18 , vem dur a terme al centre la , 1a Jornada de Difusió de l’FP dual dins del marc del projecte d’accions d’impuls de l’FP dual del Departament d’Educació.

Tres dies per entendre, desenvolupar i donar a conèixer la Dual a la Família de Serveis a la Comunitat!

Les jornades van estar dissenyades tant per alumnat com per empreses amb les que el centre educatiu té un vincle professional en Dual, i es van desenvolupar seguint 3 línies:

– Xerrades de difusió de les diferents experiències en dual per part dels tutors

d’empresa i l’alumnat.

– Taules rodones d’Intervenció dels responsables de diferents entitats i empreses

– Tallers i Xerrades de bones pràctiques Professionals dins de la Formació Dual

Van començar amb una xerrada multinacional que va impartir Mercè Fontané, Tècnica d’Escoles Bressol de l’ajuntament de Terrassa , explicant l’experiència d’aquest 3 cursos amb alumnat Dual a totes les Escoles Bressol Municipals , posteriorment diferent empreses i entitats van presentar les seves propostes i expectatives per l’alumnat dual , i algunes de les alumnes en modalitat dual van explicar la seva experiència i van presentar el seu dossier d’estada a l’Empresa, com la Yvonne Perez que va ser la guanyadora del «premi Nous Professionals 2021 al millor Projecte Dual»

En una segon fase es van realitzar les taules rodones amb les entitats , en aquestes taules es van tractar les diferents necessitats i reptes que tenen els i les professionals de l’àmbit de servei a les persones i les competències i capacitats que han de desenvolupar els futurs professionals, posant èmfasi amb la gran oportunitat que dona la dual per assolir aquestes capacitats.

Una de les taules amb més èxit, va ser: Taula rodona bones pràctiques a la FP dual: «L’atenció a les persones grans en situació de dependència. Situació actual i reptes de futur»

I finalment es van portar a terme diferents tallers i Xerrades on s’explicaven bones pràctiques en diferents àrees d’atenció a les persones i es trametien eines , tècniques i coneixement per a millorar la intervenció professional i preparar millor les alumnes en dual.

Han sigut tres dies molt intensos plens de noves experiències i transmissió de coneixement i Bones pràctiques , segur que el proper curs ho repetirem!!