PROTAGONISTA

La paraula “protagonista” prové del grec πρωταγωνιστής i  està formada per πρῶτος η ον ,  adjectiu que vol dir “el primer” i pel mot αγωνιστής  que vol dir “lluitador o jugador”. Aleshores si agafem la traducció al peu de la lletra , “protagonista” vol dir el qui juga o lluita a la primera fila, el primer jugador/lluitador.
La definició del diccionari ens diu que un protagonista és el personatge principal d’un drama, d’un poema èpic, d’una novel·la… o també la persona que assumeix el paper principal en un afer.
En canvi el qui s’oposa al  protagonista és coneix amb el nom d’antagonista, que prové d’afegir la preposició ἀντί (contra) a la paraula αγωνιστής  ( lluitador, jugador). És el que juga en contra.

Paula Brines, alumna de 1rer de batxillerat d’Humanitats