XERRADA DE LA NADIA GHULAM

L’alumnat de l’Institut Montgrí hem conegut la Nàdia.

Els nois i noies de 3r d’ESO de l’Institut Montgrí, després de llegir El secret del meu turbant, que és el llibre que narra la dura vida de la Nàdia, vam tenir l’oportunitat de conèixer-la en persona i poder resoldre tots els dubtes que ens havien sortit durant la lectura del llibre a l’auditori de Can Quintana, on va fer una xerrada que va durar unes dues hores el dijous passat.

El dijous dia 25, al voltant de dos quarts d’onze del matí, les tres classes que hi ha de 3r d’ESO a l’Institut Montgrí de Torroella vam sortir de l’institut per anar a Can Quintana. Un cop allà, ens van fer passar a l’auditori, on ens esperava la Nàdia Ghulam per parlar-nos de la seva difícil, dura i emotiva vida a l’Afganistan. Durant les setmanes anteriors a aquesta xerrada vam estar llegint El secret del meu turbant, que és el llibre que la Nàdia va escriure amb l’ajuda d’Agnès Rotger, i que narra tota la seva vida abans de marxar de l’Afganistan i arribar a Catalunya, concretament a Barcelona, on actualment viu amb la seva família adoptiva. Durant la xerrada, la Nàdia ens va explicar la seva vida amb anècdotes i molts detalls que no sortien al llibre. I llavors, per als que encara en volien més de detalls, hi va haver una ronda de preguntes en la que els alumnes vam preguntar tots els dubtes que ens van sortir durant la xerrada o durant la lectura del llibre, que no van ser poques, ja que és un llibre que ens ha impactat molt a tots i ens ha generat molta curiositat. Finalment, la Nàdia ens va donar l’oportunitat de firmar-nos i dedicar-nos els llibres. No va passar ni mig minut que ja s’havia format tota una cua perquè la Nàdia ens els firmés a tots. Fins i tot hi va haver algú que va voler fer-se una foto amb ella per tenir-la de record. En definitiva, tots els alumnes estem molt contents i alhora commoguts per haver conegut la Nàdia Ghulam, ja que vam llegir el seu llibre i ens va semblar increïble, molt impressionant, i ens va fer reflexionar molt. Poder conèixer-la en persona i parlar amb ella, a aquella noia que va tenir una vida tan dura i tan difícil ens ha agradat molt i hem après moltes coses noves que ens serviran en la vida. A més, a tots ens ha sorprès en el bon sentit la positivitat que té la Nàdia per afrontar les coses i el seu esperit de lluitadora.