X trobada de llatí de quart d’ESO

El divendres 28 d’abril de 2023, els 24 alumnes de llatí de 4t d’ESO de l’institut Montgrí hem participat en X TROBADA D’ALUMNES DE LLATÍ , que organitza  l’equip de professors de cultura clàssica de l’ICE  de la UdG de Girona. La nostra professora Lina és una de les coordinadores d’aquest equip de treball.

El lloc escollit ha sigut, de nou, el jaciment d’Empúries. Hem arribat a ser uns 500 alumnes procedents de 28 instituts diferents de les comarques gironines. I de professors n’hi havia més de 60!

Ens han donat la benvinguda algunes autoritats com l’alcalde de l’Escala, o el cap de currículum de secundària, el Sr Xavier Yañez, que ens ha explicat que ja havia participat en anteriors edicions.

La trobada ha tingut dues parts, primerament hem pogut participar en dos tallers a la ciutat grega : un de legionaris, i un d’escriptura romana.

En el primer taller fèiem molt de goig vestits amb els cascs i els escuts quan seguíem les ordres en llatí que ens donava el centurió! En el segon taller ens han ensenyat a escriure com ho feien els romans i ens hem fabricat un punt de llibre escrivint amb tinta i càlams la nostra frase llatina preferida: carpe diem, in albis, mare magnum…

També hem hagut de resoldre un formulari de 18 preguntes sobre Empúries amb el mòbil. Hi havia premi pel grup que ho responia tot correctament i amb menys temps.

A la segona part hem vist al fòrum un espectacle de gladiadors a càrrec del grup Drakònia.  Hem acabat la jornada amb el lliurament de premis de la gimcana i amb una mega foto de record.

Ha sigut una trobada prou divertida en la qual hem compartit coneixements i amistat amb alumnes d’altres instituts.

Ah,! i ens queda de record la samarreta de color blau turquesa, amb el logo que indica la data de la trobada en llatí: ante diem IV Kalendas Maias ( quatre dies abans del primer de maig).

Valete !