Treballem el coneixement del jaciment d’Empúries

IMG_4207El divendres 26 de maig els alumnes de primer d’ESO del nostre institut van visitar el jaciment d’Empúries i van participar en una gimcana que havien preparat els alumnes de quart d’ESO que estudien llatí. Aquest és un projecte de centre que s’ha portat a terme enguany per segona vegada L’objectiu d’aquesta activitat és que els alumnes de quart facin conèixer la ciutat greco-romana d’Empúries als alumnes de primer d’una manera diferent: a partir d’una activitat lúdica, com és una gimcana. Aquest any, com a novetat han vingut també els 12 alumnes de llatí de segon de batxillerat que han fet de guies dels grups i han acompanyat els alumnes de primer en el recorregut per les diferents proves de la gimcana. Aquestes són 10 proves localitzades en un plànol on hi ha assenyalats diferents edificis importants de les ciutats greges i romanes d’Empúries. A la classe de llatí de quart d’ESO havíem preparat les activitats i l’explicació dels deu indrets destacats.  Així per exemple, a l’àgora grega, , havien de buscar personatges grecs cèlebres que estaven “amagats” per la plaça, al mercat “macellum”havien de decidir quins aliments no eren propis d’un mercat d’època romana, al temple d’Asclepi “Asklepeion” havien d’endevinar per l’olor la planta o l’herba medicinal que els proposaven, a la “domus romana” havien de construir un trencaclosques d’un mosaic… Els alumnes de primer, en grups de 9 alumnes, anaven seguint l’ordre de les proves assenyalades en el plànol, aturar-se a les proves i realitzar-les correctament. A cada control rebien una puntuació. Amb la suma de tots els punts sabríem quin seria el grup guanyador. A dos quarts de dues ja tots els grups havien acabat de realitzar totes les proves, aleshores hi havia previst un “prandium” o aperitiu a la romana als jardins Puig i Cadafalch, que consistia en olives, pa d’oli i romaní i un vaset de most. Tant els alumnes de quart com els de segon de batxillerat i els de primer d’ESO han coincidit a valorar molt positivament el projecte ja que a tots plegats els ha servit peradonar-se de la importància d’Empúries, per entendre el seu significat  i sobre tot per passar una estona agradable junts, alumnes de diferents nivells i professors de diferents matèries. Una molt bona experiència que esperem poder repetir el curs vinent.