TEATRE A L’ESPAI TER: PÍNDOLES

El dia 30 de gener els alumnes de l’ESO de l’Institut Montgrí vam anar a veure tres obres de teatre de 15 minuts anomenades Píndoles. Aquestes obres no es fan en un escenari, sinó que se solen fer en diferents espais de l’exterior.
A Barcelona hi ha un festival de Píndoles, on es presenten diverses companyies per actuar i mostrar la seva obra. Tot seguit, van per diferents pobles de Catalunya per exposar-les a escoles, instituts…
Les obres que els alumnes vam anar a veure es titulaven: I.A.I.A., Cadira de braços i Guardar la roba.
L’obra teatral I.A.I.A. ens donava el missatge que d’aquí a uns anys les iaies no seran com les coneixem avui en dia. I per remeiar-ho havien d’anar algunes adolescents a un centre on t’ensenyaven a ser una “verdadera” iaia. La següent obra, Cadira de braços, es tractava de dues germanes que havien perdut a la seva mare, anava passant el temps i una d’elles no avançava i no aconseguia superar-la. I per últim, Guardar la roba, es tractava d’un home que coneixia una dona completament diferent d’ell, tots dos tenien els seus problemes, però al final de l’obra aconseguien solucionar-los i et deixaven amb la intriga de què passava després.
Les obres van agradar a la major part de l’alumnat, fins i tot, alguns es van quedar amb ganes de més. A alguns els va costar més comportar-se, ja que no estaven acostumats a tenir els actors a un metre.

Judit Frigola, 2 ESO A