Sant Jordi 2015, activitats a l’institut

A  més de la projecció de la pel·lícula “Camí a l’escola” i de la tradicional venda de roses de l’alumnat de 1r de batxillerat, com a activitat destacada tenim la participació al Concurs de Microrel@ts organitzat per la Bibloteca Municipal Pere Blasi juntament amb l’Oficina de Català local. Com que enguany es celebra l’any de les biblioteques el concurs proposava escriure un microrelat relacionat amb la lectura: una història en cinc-cents caràcters amb el tema “Llegir és una aventura”.

Ara us mostrem una primera tria d’aquests microrelats que fan evident la creativitat dels nostres alumnes

Microrelats

L’avi Quimet em deia… per Berta Vilar

El miracle d’un llibre, per Carla Reynés

Petjades verdes, per Gerard Parals

Què són els llibres?, per Samuel Vidal

Encara recordo, per Ayoub El Amriti

Sant Jordi invertit, per Eulàlia Saborit

Un dia de carrera, per Jordi Evans

L’amor d’una mare mai mor, per Amal Moukaddim

Les inacabables històries de l’avi, per Martí Bertran

Vaig pensar que…, per Martí Dalfó

Exposició de còmics, per Moad Youncha

El llibre en 3D, per Pau Ortega

Si me l’he llegit, per Paula Cordón

Llegir és una aventura, per Sheila Jumilla

Les aventures, per Soufiane Hnida

El premi dels microrelats de la biblioteca municipal Pere Blasi ha estat per:

Peripècies calmades”, de Genís Puig i Surroca de 4t d’ESO.

i per “La pedra i la vida” de Carlos Paitovi alumne també de 4t d’ESO

Booktrailers 2015

Aquesta és una altra de les activitats d’aquest any, fer un booktrailer, però què és  un booktrailer? Doncs un petit vídeo (trailer) que parla d’un llibre. En aquesta ocasió les bases per a participar han estat: buscar col·legues i fer un equip, triar un llibre i llegir-lo si és que ja no ho havien fet, redactar un guió per a fer-ne un vídeo, gravar-lo amb una durada entre 40” i 60” amb la condició que surti en algun moment el llibre, revisar-ho tot i enviar-ho per correu al jurat.

Ja tenim el veredicte del jurat !!!

1r d’ESO Finalistes: EL CONTE DE NADAL FET PER MARTÍ DALFÓ I MARC SABATÉ,  GHOSTGIRL FET PER PAULA, ANDREA, SHEILA, REDQUEEN FET PER JOANA RAMIREZ, BERTA VILAR, EULÀLIA SABORIT I ELOI SAIS, EL DIARI DEL GREC FET PER GERARD PARALS, PERCY JACKSON I EL MAR DELS MONSTRES FER PER BILLY MOORE.

1r PREMI: L’EXORCISME. FET PER CARLA REYNÉS, MARTINA VILÀ I MARIA FERRER.

2n d’ESO Finalistes: Una estrella que no s’apaga. FET PER AURA SUBIRÀ, PAULA BRINES, JÚLIA CHICOT.  Pretty little liars. FET PER TRINI PERÁN, FÀTIMA DAHMANI, CARLA MILLÁN, ESTER PÉREZ. Allà on els arbres canten. FET PER ONA VILÀ, CLÀUDIA XURIGUERA, MONT PLAJA, AINA TORRENT.  Els jocs de la fam. FET PER PAU GASCÓ, ELOI VALENZUELA, JAUME AMER, GIAN ORISANO

1r PREMI: BON DIA PRINCESA. Fet per: GINA PONS, CLARA GUSÓ, MIREIA DOMÈNECH, ALBERT JOSÉ

3r d’ESO Finalistes: EL JARDÍ SECRET. FET PER MARIA SUREDA, MARIONA PALOMERAS, TALIA GRANATO, BRÚIXOLES QUE BUSQUEN SOMRIURES PERDUTS. FET PER MARTA AGUILERA, ALBERT SABATÉ, JOAN RADRESA, ELOI PONSATÍ, NADINE. FET PER SOUFIANE EL YAAGOUBI

1r PREMI: TRETZE TRISTOS TRÀNGOLS. FET PER YAKU VERGARA, SULEMAN TOURAY, PAU LLORET, AMAT SURROCA.

4t d’ESO Finalistes: CÓRRER O MORIR. FET PER JOAN PARELLA, PAULA PARELLA, MERYEM EL AMOUARI I SILHAM SAADOUNE, 50 OMBRES D’EN GREY. FET PER KAWTAR BITIT, CARLOS PAITOVI, CARLA FERRER, ALÈXIA LÓPEZ I SÒNIA FERNÁNDEZ, NOIA AMB TATUATGE. FET PER SARA CARAVACA I SABBIR AHMOD.

1r PREMI: TOTES LES NOIES FAN PETONS AMB ELS ULLS TANCATSFET PER NAILA MARTÍN, ANNA RAQUEL VALENTÍ, CHAIMAE EL HASSOUNNI, ADRIÀ RUBERT.

1r de Batxillerat Finalistes. 25 VOLUMS DE L’ENCICLOPÈDIA CATALANA. FET PER SERGI JOSÉ, GUILLEM TARRÉS, GENÍS PLAJA I SALVI ROURA, EL MECANOSCRIT DEL SEGON ORIGEN. FET PER PAU TORRAMILANS, NEUS PAGÈS I EVA FELIU, ATHERTON. FET PER MAR CANAL.

1r PREMI: SHERLOCK HOMES. FET PER ROGER BORRISER I MARC DUAIGÜES.

(Ja hi ha gairebé tots els vídeos…)