IX TROBADA D’ALUMNES de llatí

El dijous 14 de març, els 23 alumnes de llatí de 4t d’ESO de llatí de l’institut Montgrí hem participat en lX TROBADA D’ALUMNES DE LLATÍ , que organitza  l’equip de professors de cultura clàssica de l’ICE  de la UdG de Girona. Enguany el lloc escollit ha sigut el jaciment d’Empúries. Hem sigut  gairebé 650 alumnes procedents de 35 instituts diferents de les comarques gironines. I de professors n’hi havia més de 80! També han vingut autoritats: el director dels Serveis Territorials d’educació, l’alcalde de l’Escala, el director de l’ICE, la directora del MAC Empúries. Tots ells ens han donat la benvinguda abans de començar les activitats. La trobada ha tingut dues parts, primer hem vist al fòrum un espectacle de dansa clàssica inspirat en el mite d’Orfeu, a càrrec de la companyia “Dansa en Blanc” i després hem pogut participar en tres tallers a la ciutat grega : un de legionaris, un d’escriptura romana,  i un de jocs romans a la platja. En el primer taller fèiem molt de goig vestits amb els cascs i els escuts quan seguíem les ordres en llatí que ens donava el centurió! En el segon ens han ensenyat a escriure com ho feien els romans i ens hem fabricat un punt de llibre escrivint amb tinta i càlams la nostra frase llatina preferida. I a la platja hem conegut alguns jocs que jugaven a l’antiga Roma i hem fet d’arqueòlegs desenterrant fragments de ceràmica.  També hem hagut de resoldre un formulari  de 18 preguntes sobre Empúries amb el mòbil. Hi havia premi pel grup que ho responia tot correctament i amb menys temps. Hem acabat la jornada amb el lliurament de diplomes i cantant el Gaudeamus igitur, que és l’himne dels estudiants.  Ha sigut una trobada divertida en la que hem  pogut compartir coneixements i amistat entre alumnes de diferents instituts. Ah, i ens queda de record la samarreta amb l’escultura de l’Asclepi/Esculapi, el deú de la medecina i l’ emblema d’Empúries.