ESTADES LINGÜÍSTIQUES EN ANGLÈS

El passat 26, 27 i 28 de febrer els alumnes de 3r d’ESO van poder gaudir de les Estades Lingüístiques en anglès que es van dur a terme a l’alberg Empúries de la xarxa pública Xanascat a la població de l’Escala. Aquesta actuació forma part del ‘Programa de Orientación y Refuerzo para el Avance y Apoyo en Educación’ del Ministeri d’Educació i Formació Professional i està cofinançat pel ‘programa operatiu d’ocupació, formació i educació del fons social europeu 2014-2020’. El programa operatiu a Catalunya del Fons Social Europeu 2014-2020 se situa en l’eix d’actuació ‘Invertir en educació, formació per a l’adquisició de capacitats i l’aprenentatge permanent’. Les estades d’immersió lingüística en llengua anglesa són una acció d’extensió educativa que contribueix a la millora de la competència lingüística en llengua estrangera de l’alumnat i també de les seves habilitats socials i relacionals, atès que permet posar en pràctica valors i actituds essencials per a la convivència com el respecte als companys, a la diversitat i el sentit de la responsabilitat. Un total de 80 alumnesvan formar part del programa d’activitats ‘Let’s go’ guiat per un grup d’entre 4 i 6 monitores, a on la llengua vehicular va ser exclusivament l’anglès.  Icebreakers, Olympic Games, The flag, Theatre Games són alguns exemples d’activitats que van poder realitzar els alumnes durant els tres dies que van durar les jornades.