Empúries, 31 de maig de 2018

Aquest dijous 31 de maig tots els alumnes de primer d’ESO del nostre institut han visitat el jaciment d’Empúries i han participat en una gimcana que havien preparat els 13 alumnes de quart d’ESO que estudien llatí com a optativa. Aquest projecte de centre es la tercera vegada que es porta a terme i amb els anys hem anat millorant diferents aspectes. L’objectiu és que els alumnes de quart facin conèixer la ciutat grega i la romana d’Empúries als alumnes de primer a partir d’una activitat lúdica, com és una gimcana. Prèviament els alumnes de primer, a les classes de socials, havien treballat els grecs i els romans. Aquest any, seguint amb la iniciativa engegada l’any passat han vingut també 7 alumnes de llatí de segon de batxillerat que han fet de guies dels grups acompanyant els alumnes de primer en el recorregut per les diferents proves de la gimcana. Com que Empúries és matèria curricular de la selectivitat, aquesta sortida els ha servit per repassar ” in situ” Enguany les proves eren 9 i estaven localitzades en un plànol. Aquestes proves corresponen a  9 diferents edificis  i indrets destacats de les ciutats grega i romana d’Empúries. A la classe de llatí de quart d’ESO havíem preparat una activitat relacionada amb l’edifici on estava ubicada la prova. Així per exemple, a l’àgora grega, , havien de buscar personatges grecs cèlebres que estaven “amagats” per la plaça, al mercat “macellum”havien de decidir quins aliments no eren propis d’un mercat d’època romana, al temple d’Asclepi “Asklepeion” havien d’endevinar per l’olor la planta o l’herba medicinal que els proposaven, a la “domus romana” havien de construir un trencaclosques i elaborar una part del mosaic. Els alumnes de primer, en grups de 9/10 alumnes, anaven seguint per ordre les proves assenyalades en el plànol. A cada prova rebien una puntuació i  la suma dels punts de les 9 proves ens ha servit per decidir el guanyador de la Gimcana, que enguany ha sigut el grup Hades amb 43’5 punts. Hem acabat la trobada amb un “prandium” o aperitiu a la romana als jardins Puig i Cadafalch, que consistia en olives, pa d’oli i romaní i un vaset de most. Tant  alumnes com  professors hem coincidit ​a valorar molt positivament aquesta sortida que permet ​​adonar-se de la importància d’ Empúries i  ​entendre el seu significat mentre passem una agradable estona  tots junts, alumnes de diferents nivells i professors de diferents matèries. Moltes gràcies a tots! Esperem poder repetir la sortida el curs vinent.