Els alumnes de batxillerat visiten Tàrraco

El dijous dia 1 de desembre l’alumnat de llatí i d’història de l’art de primer i segons de Batxillerat de l’institut Montgri, vam visitar les restes romanes de Tàrraco acompanyats per les professores Lina Vilamitjana, Carmen Blasco i Iria Ferrero. El trajecte el vam fer en autobús i abans d’arribar al destí vam fer dues parades: la pedrera del Mèdol i l’aqüeducte de Les Ferreres o també anomenat Pont del Diable, que gràcies al seu bon estat de conservació vam poder travessar des d’una gran altura. Tot seguit, en arribar a Tàrraco vam fer un recorregut per les muralles. Durant aquest camí vam veure les quatre torres d’origen romà i algunes escultures clàssiques com ara, la Lloba Capitolina i  l’August de Prima Porta.  Després vam travessar la Tàrraco romana  aturant-nos a llocs emblemàtics com  les restes del circ Romà on es feien les curses de cavalls i carros, la torre del Pretori des d’on  vam tenir una vista esplèndida de tota la ciutat de Tarragona des de dalt, i el pòdium del temple dedicat a August, just a on hi ha les escales d’accés a la Catedral de la ciutat . Els alumnes que van voler, van baixar a veure l’amfiteatre situat al costat del mar. A continuació ens van deixar temps per poder dinar. Finalment, vam visitar el Museu Arqueològic Nacional ubicat al port a l’edifici del Tinglado. A l’exposició vam poder observar les diferents escultures i mosaics recuperats de l’època romana. Finalitzada aquesta visita vam tornar cap a Torroella. Per acabar de completar la sortida vam fer un formulari per poder comprovar el  que havíem après. Ens va agradar poder presenciar els monuments explicats a classe i passar tota una jornada visitant la ciutat que estava sota el mandat de l’emperador August i que fins i tot va arribar a ser capital de l’imperi Romà.

Aitana Brines Blasco