Celebració del dia internacional de la dona

09-im-acte-dia-dona-treballadora-16_9Recollint la proposta feta pels representants de l’alumnat al Consell Escolar el dimecres 08 de març es feia a l’institut una activitat per a celebrar el dia internacional de la dona. L’actuació consistia en dibuixar amb figures humanes el símbol feminista tal i com podeu veure a les fotografies que acompanyen aquest text.  A més de la figura es va llegir un manifest sobre la jornada. Us adjuntem un enllaç amb més fotografies de l’acte.

MANIFEST DIA DE LA DONA (redactat per alumnat 4 ESO)

Avui ens hem reunit aquí per reivindicar una setmana més el Dia de les Dones. Fa molts anys es va escollir el dia 8 de març per commemorar uns fets horribles que van passar a Nova York. Unes treballadores d’una fàbrica tèxtil van ser tancades i cremades dins de la fàbrica mentre feien vaga per reivindicar els seus drets laborals. Això va ser la gota que va fer vessar el got perquè ja des de temps antic, hem estat aïllades, oprimides, discriminades i menyspreades pel sol fet de ser dones. Fa poc vam començar a aixecar el cap i a fer sentir les nostres veus, però és ara més que mai quan la nostra lluita ha de seguir ferma. Tots hi podem posar el nostre granet de sorra. L’acte que fem avui aquí n’és un més entre tots els altres. Ara mateix, a molts instituts, a moltes empreses, a molts llocs d’arreu del món, la gent ha deixat els seus llocs de treball per unir-se a la lluita.

El nostre objectiu no és demanar la superioritat de la dona, sinó buscar la igualtat entre la dona i l’home. Volem aconseguir un món més just i equilibrat, un món on tots gaudim dels mateixos drets i deures. Un món on no tenir por de res ni de ningú, un món per ser lliures.

Denunciem:

Denunciem el masclisme, la desigualtat i la violència de gènere.

Denunciem la societat còmplice d’aquesta desigualtat.

Denunciem l’opressió i la superioritat masclista.

Denunciem els polítics que no fan res per millorar les coses.

Denunciem els empresaris que contribueixen en la desigualtat salarial i de condicions.

Demanem:

Demanem la llibertat, el respecte i la igualtat.

Demanem poder anar vestides com ens sentim més còmodes i més lliures.

Demanem viure en una societat on la por no sigui una preocupació.

Demanem poder anar soles pel carrer i que cap home no ens faci mal.

Demanem acabar amb els estereotips. Som com som! I no canviarem per ser acceptades!

Demanem igualtat: política, social econòmica i cultural.

Demanem igualtat d’oportunitats.

Demanem un mateix sou per a una mateixa feina.2017-dibuix-poema-jaume-amer

I recordeu:

• Només triomfarem si no oblidem aprendre.

• Cada vegada que una dona fa un pas, tothom el fa.

• No permetis que la mà que agafes sigui també la que t’enfonsi.

Això va amb tothom, amb tot el món! És avui quan celebrem el Dia de la Dona però cada dia hauria de ser el Dia de la Dona.

poema-8-marc_jaume-amer