Alumnes de 4t a la Mostra de Poesia de Secundària.

Un grup d’alumnes de 4t d’ESO ha participat a VIII Mostra de Poesia de Secundària que té lloc cada any al teatre La Cate de Figueres. Enguany a La Mostra hi ha hagut 8 instituts de les comarques gironines. L’alumnat pot veure durant tot el matí els diferents treballs presentats i quan els toca el torn, s’han de preparar i posar en escena el seu espectacle. Aquesta iniciativa, organitzada pel professorat que hi participa, va néixer amb la voluntat d’apropar la poesia als alumnes, la qual cosa es constata en cada edició perquè es pot percebre com els nois i noies han treballat els poemes i se’ls han fet seus per dir-los al públic que escolta encuriosit. El convidat d’aquest any ha estat el poeta Joan Bosquet, que ha parlat a l’alumnat sobre la necessitat d’escriure i de llegir poesia i els ha assegurat que els poemes que s’han après són un regal que s’han fet per a tota la vida, ja que els podran portar sempre amb ells. El grup de l’INS Montgrí hi ha presentat l’espectacle Calladament Brossa, sobre poemes del poeta de qui aquest any se celebren els cent anys del seu naixement. El muntatge escènic ha estat fet a partir de la paraula dita, amb el suport de la música en directe (piano i violí). El grup de nois i noies, participants d’aquest any, també van fer possible l’espectacle que van oferir a l’alumnat de l’institut, al cine petit, el dia de Sant Jordi.