Viatgem al segle XII!

Aquest desembre, els quatre cursos de 2n de la ESO, hem fet l’activitat organitzada pel Museu de la Mediterrània “Com es vivia a la Torroella medieval?” Hem viatjat al centre més antic de Torroella, “la Cellera”, una zona sagrada i amurallada on no es podia anar-hi a robar ni atacar als seus habitants, i on els pagesos hi guardaven les seves collites i poc a poc hi van anar a viure, en ser un lloc segur. La zona sagrada correspon a unes trenta passes a la rodona de l’església (hi ha una foto on fem les 30 passes per calcular la seva extensió). Hem visitat el que queda de muralla i escoltat les explicacions sobre la torre de les bruixes, que és l’única que queda de les que hi havia, té la forma rodona al contrari que les altres que eren quadrades, doncs és de construcció més moderna i té unes espitlleres rodones per a les armes de foc. Hem seguit la ruta pel portal de Santa Caterina, el carrer Sant Genís, l’església, el Palau lo Mirador i el carrer de l’església on hi ha tot de cases senyorials. Finalment hem anat a la plaça de la Vila. Durant el recorregut hem anat fent activitats i jocs, com el de reconèixer els aliments que van venir d’Amèrica, que ara tenim tant integrats al nostre dia a dia, per exemple els pebrots i la patata. Valorem positivament la sortida i la recomanen per als alumnes de 2n dels anys vinents. Som uns privilegiats de poder gaudir del patrimoni cultural medieval de la nostra vila i esperem que no sigui la última excursió que fem aquest curs. Salutacions.