Xerrada orientativa a batxillerat per part d’exalumnes

El divendres 10 de febrer set ex-alumnes que fa dos anys que van acabar el batxillerat al nostre institut ens van visitar per transmetre les seves experiències com estudiants universitaris. Van començar explicant el que estaven estudiant, en Pere Vicens DRET, a la Pompeu l’Alba Garcia i la Mar Colomer EDUCACIÓ INFANTIL a la UAB, Raquel Selles i Ferran Font Biomedecina, a la UB i Miquel Casademont Nanotecnologia, a la UAB. L’Elisabet Pareta que estudia veterinària a la UAB finalment no va poder 2017-xerrada-2n-bat-febrer-04venir. Van donar una sèrie de consells que poden ser de gran utilitat pels nostres futurs universitaris:

  • Importància d’organitzar.se bé i tenir controlada la logística del menjar, transport, neteja pis…
  • Saber prioritzar el temps de dedicació a l’estudi i aprofitar bé el temps ja que els estudis costen diners i el principal objectiu es tirar endavant la carrera. Es poden compaginar els estudis amb anar algun dia de festa, però mai sense perdre el nord.
  • Importància de fer contactes amb els grups d’estudiants de la mateixa assignatura per tal de compartir apunts, bones fonts d’informació d’acord amb les exigències dels professorat.2017-xerrada-2n-bat-febrer-09
  • És bo donar-se a conèixer als professors i participar en les tutories, revisions d’exàmens, etc.. Normalment hi ha un gran nombre d’alumnes per classe i si no participes els professor no t’arriben a conèixer.
  • Cal conèixer altres llengües ( anglès, francès, alemany..) Però l’anglès sobretot, ja que algunes assignatures es donen en anglès, tot i que l’anglès tècnic és relativament senzill de comprendre. A més a més les universitats ofereixen serveis de llengües que faciliten l’obtenció dels títols de llengües com el FIRST, ADVANCE…

2017-xerrada-2n-bat-febrer-02En el torn de preguntes els nostres alumnes es van interessar primerament per la pre-matricula a les PAU que han de fer d’aquí a pocs dies. Els van demanar si era millor escollir FILOSOFIA o Hª. Els van aconsellar que s’ho pensessin bé perquè la filosofia comporta menys temari però la redacció ha de ser acurada i la qualificació pot ser més subjectiva. En canvi la HISTÒRIA té un temari més ampli però la correcció és més tancada. També van preguntar si era normal que a hores d’ara encara no saber ben bé a què matricular-se. Els van respondre que és molt freqüent no saber-ho fins a darrera hora, l’important ara és aprovar amb bona nota el batxillerat i escollir una carrera que t’agradi perquè t’hi hauràs de dedicar molt de temps. Finalment van demanar si havien notat un gran canvi de nivell respecte als estudis de batxillerat. Tots van coincidir en afirmar que havien arribat molt ben preparats en relació a la resta de companys de la classe. Des d’aquí volem donar gràcies a en Pere, en Ferran, l’Alba, la Mar, la Raquel, en Miquel i l’Elisabet per una xerrada molt agradable i enriquidora.

(Jaume Sala i Lina Vilamitjana).