JORNADA DE CATALÀ A SANT VICENÇ DE MONTALT

Tots els alumnes de 1r d’ESO han passat el matí de l’11 de desembre realitzant activitats culturals en diverses institucions de Sant Vicenç de Montalt.

Des de la matèria de llengua catalana i literatura s’ha proposat una jornada ben variada:

• Els alumnes han assistit a un espectacle que tenia com a objectiu la reflexió sobre els comportament dels adolescents, en concret, en aquest moment tan difícil com és l’entrada a l’institut. A Jugo jo, els actors de la companyia TeDebat han construït una ficció a partir de les converses que han mantingut amb diversos alumnes de 1r d’ESO de llocs diferents. Han creat quatre personatges que protagonitzen diferents moments, amb conflictes diversos, i han gestionat un debat amb els espectadors que pretenia analitzar els motius de les situacions teatralitzades.
  • A la biblioteca La Muntala, de la mà de l’Antònia Caño i en Jordi, s’ha fet un repàs a la figura de Pompeu Fabra i s’han realitzat diferents tallers per conèixer millor aquest filòleg i la seva tasca lingüística.
  • Al Casal de cultura, el senyor Jordi Mont ens ha acompanyat pels diferents diorames que retraten escenes relacionades amb el naixement de Jesús i per d’altres quadres costumistes que retraten oficis ara ja desapareguts. Finalment, hem tingut el privilegi de veure, abans de la inauguració, el pessebre que l’associació Amics del pessebre ha preparat per a aquest Nadal, que se situa al parc dels Gabrielistes.