Un màster a la universitat del futur

El dia 9 de gener el Víctor Massaguer va venir a fer una xerrada als estudiants de 2n de Batxillerat

En Víctor Massaguer és un exalumne de l’Institut Molí de la Vila que està estudiant el segon curs del màster de robòtica a la Universitat d’Innopolis a Rússia. Va estudiar tres anys enginyeria robòtica a la Universitat Politècnica de Catalunya. Ha fet un any d’Erasmus també a Innopolis. El dimarts dia 9 de gener va venir a l’institut a fer una xerrada per als alumnes de 2n de batxillerat tecnològic per a explicar la seva experiència.
La Mariona Bernadet i la Gisela Borràs, dos alumnes de 2n de batxillerat, van assistir a la xerrada i ens han explicat com funciona aquella universitat.
A la Universitat d’Innopolis només hi ha la carrera d’enginyeria informàtica. Però hi ha uns màsters per especialitzar-se. Es pot fer computació, drons, robòtica, anàlisi de dades… Al voltant de la universitat hi ha moltes empreses internacionals on després els alumnes fan les pràctiques. Quan acabes els màsters t’ofereixen una feina a la mateixa universitat o a les empreses. Per entrar al campus has de tenir bones notes i bon nivell d’anglès i enviar una carta explicant per què vols entrar i segons l’interès de la carta pots obtenir una beca. El campus ocupa gran part de la ciutat perquè té molts alumnes, aules i habitacions.
Innopolis és la segona ciutat més avançada en tecnologia del món, fins i tot tenen taxis sense conductor.
La universitat és molt diferent de les de Catalunya. Els alumnes reben diners i com més bones notes treuen més cobren. Els estudiants tenen habitacions molt econòmiques, amb servei de neteja… Les classes es fan en anglès ja que és una universitat internacional. Innopolis es va construir el 2012 pel govern rus per fer de Rússia un país més tecnològic i internacional.
Segons la Mariona Bernadet i la Gisela Borràs la xerrada del Víctor Massaguer va servir per obrir nous horitzons als seus estudis i no descarten en un futur anar a estudiar un Erasmus o un màster a Innopolis.

Alba Jiménez Tomás, Lucía Sospedra Arenas, Maria Migorance.
Periodisme de 1r d’ESO