Visió

VISIÓ
(futur del centre a mitjà i llarg termini)
L’Institut Molí de la Vila vol arribar a ser un centre en què:
– hi hagi un bon ambient de treball, on es respectin les normes de convivència, on es promoguin els drets i deures de tothom, i on la mediació sigui un recurs integrat en la vida escolar.
– no es discrimini ningú, s’integri l’alumnat amb necessitats educatives especials i es respectin els diferents ritmes d’aprenentatge.
– s’impulsin les activitats complementàries i extraescolars que facilitin la implicació de l’alumnat en el centre i la cohesió social.
– es fomenti en l’alumnat el raonament, l’esperit crític, la iniciativa i autonomia personals, i la capacitat de comunicació.
– s’incorporin en l’aprenentatge de les diferents matèries els continguts de coeducació, convivència, educació ambiental, salut, comunicació audiovisual, etc.
– es potenciïn els àmbits de treball interdisciplinaris mitjançant la coordinació del professorat de diferents matèries.
– el tipus d’ensenyament inclogui innovació pedagògica, i metodologies actives i pràctiques.
– s’incorporin les noves tecnologies (TIC i TAC) en l’aprenentatge de les matèries i en l’avaluació.
– hi hagi un projecte educatiu plurilingüe on el català sigui l’eix principal.
– es millori l’aprenentatge de les llengües estrangeres potenciant la seva utilització en matèries no lingüístiques.
– tots els sectors de la comunitat educativa -pares, professorat, alumnat i personal no docent- participin activament en la millora contínua del centre.
– s’impulsin i es promoguin accions educatives i culturals que influeixin en l’entorn.
– s’ampliï l’oferta postobligatòria amb estudis de formació professional per tal d’atendre les necessitats dels municipis de la zona.