Planificació

Projecte EDC
Objectius de l’EDC
Curs
23-24
Curs
24-25
Curs
25-26
Curs
26-27
1T 2T 3T 1T 2T 3T 1T 2T 3T 1T 2T 3T
1.1. Facilitar tutorials dels programes i eines digitals que es fan servir al centre: docents, alumnes i famílies i obrir-lo a la comunitat educativa.
Elaboració de la llista de les eines digitals que els docents, els alumnes i les famílies han de fer servir al centre X
Cerca i creació de tutorials per fer servir aquestes eines X X
Posada a disposició de la Comunitat Educativa X
1.2. Oferir documentació i pautes per solucionar els problemes relatius a l’entorn digital de treball.
Diagnosi dels problemes o dificultats més habituals relacionats amb l’entorn digital que s’estan trobant els alumnes, les famílies i els docents. X
Elaboració dels protocols visuals de com solucionar o resoldre les dificultats de l’entorn digital llistades. X X
Posada a disposició de la comunitat Educativa. X
1.3. Afavorir la participació de docents en xarxes de treball col·laboratives.
Difusió als departaments les xarxes de treball que s’ofereixen a l’entorn i de les que arriba informació al centre amb l’objectiu de facilitar la seva participació amb més companys X X X
1.4. Compartir el material que fa cada docent dins del mateix departament durant el curs i en canviar de curs.
Creació d’un correu de centre per cada departament. X
Demanda als docents que comparteixin els classrooms afegint el correu de departament com a docent. X
Creació d’una unitat compartida per cada departament. X
1.5. Millorar la competència digital dels docents per mitjà de formació contínua.
Avís/informació sobre l’acord de claustre sobre formació digital. X
Informació dels períodes d’inscripció a la formació oferida pel Departament. X X
Enviament del formulari de recollida de la formació realitzada en finalitzar el 1r quadrimestre i a final de curs, per tal de poder calcular el % de docents que han fet una formació digital. X X
2.1. Facilitar tutorials dels programes i eines digitals que es fan servir al centre: docents, alumnes i famílies i obrir-lo a la comunitat educativa.
Elaboració de la llista de les eines digitals que els docents, els alumnes i les famílies han de fer servir al centre. X
Cerca i creació de tutorials per fer servir aquestes eines. X X
Posada a disposició de la Comunitat Educativa. X
2.2. Distribuir les competències digitals treballades al llarg del curs i de l’etapa entre totes les matèries.
Creació de la graella. X X X X
Aprovació de la distribució proposada a la graella per departaments. X X X X
Revisió i valoració de les competències digitals treballades a cada curs. X X X X
2.3. Oferir documentació i pautes per solucionar els problemes relatius a l’entorn digital de treball. Cultura digital.
Diagnosi dels problemes o dificultats més habituals relacionats amb l’entorn digital que s’estan trobant els alumnes, les famílies i els docents. X
Elaboració dels protocols visuals de com solucionar o resoldre les dificultats de l’entorn digital llistades. X X
Posada a disposició de la comunitat Educativa. X
2.4. Crear i compartir un banc d’activitats digitals per departaments.
Cada docent ha d’aportar com a mínim una activitat digital per trimestre i matèria que farà servir per avaluar la competència digital de l’alumnat X X X
Recollida per part del departament d’aquestes activitats. X X X
Posada a disposició del Departament d’aquest banc de recursos. X X X
2.5. Implementar el pensament computacional per desenvolupar continguts curriculars de forma transversal.
Creació d’una comissió de robòtica. X X
Gradació de continguts en matèria de robòtica educativa i pensament computacional. X X
Disseny de situacions d’aprenentatge on la robòtica sigui una de les eines. X X
2.6. Facilitar un dispositiu digital del departament a tot l’alumnat del centre que ho sol·liciti.
Oferir a l’alumnat la possibilitat de disposar d’un dispositiu digital de departament. X X X X X X X X X X X X
Lliurar a l’alumnat que ho hagi sol·licitat un dispositiu digital del departament. X X X X X X X X X X X X
Retorn del dispositiu digital de departament en acabar un cicle (ESO i BATX). X X X X
3.1. Elaborar el projecte d’EDC.
Diagnosi.
Redacció d’objectius.
Seguiment i planificació dels objectius.
Avaluació. X X X X X X X X X X X X
3.2. Definir els canals de comunicació de centre.
Recollir els canals de comunicació que es faciliten per les famílies, l’alumnat i els docents i també les xarxes socials. X
Crear una infografia destinada a cada un dels sectors de la comunitat educativa: famílies, alumnat i docents. X
Publicar els canals de comunicació perquè estiguin a l’abast de la comunitat educativa. X X
Valoració i actualització en cas que sigui necessari. X
3.3. Oferir una eina que permeti la reserva d’espais per part dels docents.
Escollir l’eina adequada per realitzar reserva d’espais. X
Cerca o creació tutorials per facilitar als docents l’ús de l’eina. X
Fer difusió de l’eina als docents. X
3.4. Digitalitzar la gestió de guàrdies al centre.
Formació sobre el mòdul de guàrdies. X
Activació del mòdul de guàrdies. X X X
Valoració del funcionament del mòdul de guàrdies. X
3.5. Compartir la documentació referida al PEDC i fer-ne èmfasi amb la Comunitat educativa.
Posada de la documentació del PEDC a l’abast de la comunitat educativa (web i unitats compartides). X
Informació sobre el PEDC a tota la Comunitat Educativa. X

Fitxes d’activitats