Alumnes de robòtica a Eslovàquia (Erasmus+)

ERASMUS+ 2024 MOLÍ DE LA VILA (CAPELLADES)

ALUMNES DE ROBÒTICA A ESLOVÀQUIA

Durant aquesta setmana i a través del programa ERASMUS +, cofinançat per la Unió Europea, els alumnes de tercer d’ESO que cursen la matèria de Robòtica a l’institut Molí de la Vila, realitzen un intercanvi pedagògic amb els alumnes de la Základná Škola d’Humenné a la República d’Eslovàquia. Acompanyats per tres professors del centre i després que dilluns passat aterressin a Budapest i es traslladessin fins a Humenné, aquest dimarts van ser rebuts al centre eslovac i tot seguit van començar a assistir a diverses classes per tal de compartir experiències didàctiques amb els alumnes d’allí. En concret i durant diversos dies els de Capellades els van mostrar la programació de robots amb ArduinoBlocks i el projecte que ha materialitzat l’alumnat de l’optativa de robòtica de 1r de batxillerat del Molí i que ha consistit en realitzar un programa que fa possible la impressió en 3D d’una rèplica del Museu Molí Paperer de Capellades. Al vespre d’aquest mateix dimarts 13 el grup del Molí també va ser rebut oficialment per les autoritats locals d’Humenné. Les activitats acadèmiques d’intercanvi a la Základná Škola han continuat durant aquest dimecres 14 i avui dijous 15 també amb una visita al castell d’Humenský kaštieľ i a les exposicions permanents que hi ha sobre la història de la ciutat d’Humenné. De cara a divendres, dissabte i diumenge les activitats acadèmiques d’intercanvi d’experiències educatives es combinaran també amb altres culturals i singulars com l’assistència a un partit d’hoquei sobre gel de l’equip local o la visita també als castells de Brekov i Jasenov.

El grup del Molí, que durant la setmana s’ha allotjat a l’hotel AliBaba d’Humenné, tornarà a Capellades aquest diumenge després d’haver viscut uns dies ben intensos per terres eslovaques en el marc de la formació adreçada a joves estudiants que fa possible el programa internacional Erasmus +.