LA MELISSA, LA NOSTRA JOVE AUXILIAR DE FRANCÈS

La Melissa ha vingut des de França al nostre centre per ajudar a reforçar la pronunciació i la part oral dels alumnes que estudien francès a l’Institut Molí de la Vila. Si vols conèixer més la nostra auxiliar llegeix aquesta entrevista que li hem fet!

-De quina part de França ets?
De la part del Sud, a prop de Marsella.

-En què consisteix la teva feina?
Jo ajudo els alumnes que estudien francès més en la part oral. La professora Mireia fa més la part escrita. Jo parlo amb els alumnes en francès.

-Què es necessita per ser auxiliar de llengües?
No es necessiten estudis particulars només una mica d’estudis universitaris.

-És el primer any que treballes d’ auxiliar?
SÍ, és el primer any que treballo d’auxiliar.

-Quines diferències has trobat d’aquest institut amb els de França?
Als centres de França hi ha més silenci. Aquí es parla en un to més alt i la relació entre alumnes i professors és diferent. Vosaltres sou més propers als vostres mestres. Allà has de tractar-los de “madame” i “monsieur” (senyora i senyor).

-Apart de l’anglès quins idiomes s’estudien als instituts de França?
L’anglès és l’idioma principal com a segona llengua a França, però després es poden estudiar altres idiomes com castellà o alemany. Jo he fet anglès, alemany durant set anys, i també castellà.

-En quins cursos treballes en aquest centre?
De primer d’ESO fins a segon de batxibac.

-Com és què has vingut a aquest institut?
Jo vaig preguntar a França si podia fer aquest programa i després em van dir que podia venir a Espanya i vaig esperar que em diguessin on havia de venir exactament. De fet jo vaig demanar Catalunya en concret i m’ha tocat Capellades.

-Què treballes amb els alumnes? I com ho fas?
Jo treballo la comprensió oral, l’accentuació i la pronunciació de la llengua francesa. També treballo molt l’expressió de l’opinió dels alumnes en francès.

-És difícil ensenyar francès als alumnes catalans?
No, perquè el català s’assembla al francès i crec que és més fàcil.

-Què és el Batxibac?
Un alumne de batxillerat té trenta hores setmanals d’assignatures i un alumne que faci el batxibac té vint hores de classe en català i deu hores en francès. En el batxibac s’estudia molt la llengua francesa i es fan assignatures en francès.

-Veus útil fer el Batxibac? quines sortides pot tenir?
Amb el batxibac, jo crec que pots estudiar a una universitat de França i també a una d’aquí Espanya. És també una manera de comunicar-se en altres idiomes i és útil per viatjar.

-Com ha sigut la teva adaptació a Catalunya?
Encara estic en adaptació, perquè és el principi. Però bé, el clima no és molt diferent d’on jo vivia, és semblant. Aquí es parlen dos idiomes, el català i el castellà. L’horari és molt diferent també. El menjar aquí és més tard i la gent és diferent. Les diferències però no són molt grans, no és com anar a la Xina.

Sheila Lorenzo
Eduardo Gerardi