Sortida de bolets i deixalleria de 1r d’ESO

El passat dia 13 de novembre els alumnes de 1r d’ESO van anar d’excursió a la deixalleria de Moià i seguidament van anar a buscar bolets. Aquesta sortida està relacionada amb el projecte que estan fent aquest trimestre sobre el PEIN del Moianès.

A la deixalleria els van explicar quins eren els pobles del Moianès que reciclaven més. Són Castellterçol i Collsuspina, ja que fan el “porta a porta”. També els van explicar com es reciclaven diferents tipus de materials.

Després van anar a buscar bolets i van aprendre a tallar-los per la base. Van trobar sobretot camagrocs, llenegues i rovellons. També van trobar llengües de bou. Van agafar algunes fulles d’arbres també i, en arribar a l’institut, van classificar els bolets, i els tipus de fulles per fulles caduca i perenne.

Va passar alguna anècdota curiosa: en passar per un camí ple de fang se’ls enganxaven les sabates de tant fang. I en passar pel riu algun alumne va caure.

Marta Bernades i Clara Sonet (3r d’ESO)