Engeguem el nou curs!

El passat dimecres 13 vam engegar de ple el curs 2017-2018. Després de les trobades amb els companys i els tutors de grup, vam reunir-nos tots al gimnàs de l’institut per assistir a l’acte d’inauguració. La directora, Laura López, va començar acollint els nous alumnes de 1r d’ESO i després va animar a tot l’alumnat: «Recordeu que no estudieu per als pares, les mares, o per als professors i professores. Treballareu dur per aconseguir un millor futur per a vosaltres.»

Després van parlar els convidats a l’acte. En primer lloc, va parlar Ramon Forcada, un moianès amb projecció internacional per la seva feina com a enginyer mecànic de pilots de motociclisme (actualment Maverick Viñales, abans ha acompanyat Jorge Lorenzo, Pedrosa, Stoner, Crivillé, Checa…). Forcada va destacar que «No fan falta 10.000 hores per dominar una matèria, si el que fas ho fas amb passió» i va aconsellar als estudiants que es fessin valorar per la feina ben feta.

Després va parlar el pare Marià, escolapi de Moià  i professor de les primeres fornades d’estudiants de secundària de Moià. Va recordar que sortint de la 1a Guerra Mundial, hi havia molta pobresa al país i era molt difícil estudiar. Als anys 60, se sortia a poc a poc de la misèria, s’expandia la indústria i es començava a facilitar els estudis a tothom. Ara fa 50 anys, el 1967, a Moià  l’Escola Pia ofereix batxillerat i l’Ajuntament encarrega als escolapis i les vedrunes que facin de professors. El 1971 l’Ajuntament ha construït amb moltes dificultats l’edifici de l’institut. Tot i així­, els alumnes havien d’anar al Jaume Callís de Vic a examinar-se. «No sabeu el que teniu. Ja s’entén, perquè vosaltres no teniu la història al darrere, però els vostres pares saben que ha estat molt difícil arribar aquí.» El pare Marià  va assegurar que l’institut havia fet comarca, i que n’havien sortit persones que feien país: a la fàbrica, al comerç, en empreses, investigació… Per a ell, l’alumne més important és el que «lluita per la vida i intenta tirar endavant la família».

Finalment, la Mercè Bigorra, exalumna de la primera generació d’alumnes que van poder estudiar a Moià  i exprofessora del centre, va recordar la sort que va representar poder estudiar al mateix poble on vivia i va animar a l’alumnat a treballar amb il·lusió. «Tots teniu un potencial enorme. Els vostres professors us hi ajudaran sempre. Confieu en els tutors individuals!»