Comencem el curs 2018-2019!

Avui 12 de setembre els nois i noies han començat el curs trobant-se amb els seus tutors de grup. Els que avui s’estrenaven a l’institut s’han anat aclimatant… i la resta s’alegrava dels retrobaments. Després del pati ens hem trobat tots al gimnàs on ens ha donat la benvinguda la Laura López, directora del centre, seguida de la bona música en directe dels alumnes que formen part de l’Espai musical i, finalment, hem escoltat la lliçó inaugural del curs a càrrec d’Eunice Romero, investigadora sociològica a la UOC sobre integració de la immigració.

Després de comprovar a petita escala amb les mans aixecades d’alumnat i professorat que un 70% de la població catalana té origen immigrant, Eunice Romero, d’origen mexicà, ens ha explicat que ella investiga si realment Catalunya és terra d’acollida. Ens ha animat a no creure sempre el que ens diuen i a gratar i investigar. Després d’anys preguntant a persones immigrades, constata que la integració i l’aprenentatge de la llengua catalana no proporcionen la identitat catalana a tots. Avançarem si no deixem de banda els que no són com la majoria i aconseguim anar tots junts sense que es perdin les llengües, cultures i religions d’origen. Ara que iniciem un nou curs, cal recordar que no avancem si no mirem al voltant i ens preguntem què li falta al del costat.