L’hort de l’aula oberta

L’hort és un dels projectes estrella de l’aula oberta de 4t ESO. Hi treballem botànica, matemàtiques, expressió escrita, comprensió lectora, etc.

Al principi de curs amb l’alumnat de l’aula oberta decidim quins projectes relacionats amb l’hort ens agradaria treballar. Hem fet moltes coses diferents: hem creat un hort urbà a la terrassa de la biblioteca, hem creat un hort al mig del pati, algun any hem posat jardineres per tot el pati fabricades per nosaltres mateixos i hem plantat diferents llavors, altres anys hem preparat la terra i hem plantat en palets verticals… Aquests darrers anys, estem treballant per habilitar una zona força gran com a hort. Hem treballat la terra, hem fet compostatge, hem barrejat les terres perquè siguin més fèrtils, hem fet diferents feixes per optimitzar l’espai de l’hort….

Si ens cal, demanem ajuda a persones que venen a treballar amb nosaltres i ens expliquen les seves experiències.

Cada any plantem coses diferents, faves, cols, bledes, alls… Aquest any provarem de plantar calçots!

La valoració que en fa l’alumnat és molt positiva, comenten que «ha estat interessant anar veient els canvis d’una setmana per l’altra…», «hem vist que el nostre esforç ha tingut una recompensa…», «hem après coses sobre tenir cura de les plantes que no sabíem…»

Continuarem amb el projecte de l’hort, ens agrada estar en contacte amb la natura i aprendre a través d’ella.

faves adrià