“Ara comença tot” a 3r d’ESO

“Ara comença tot” és el nom del taller on han participat, aquest dimarts 7 de març,  els alumnes de 3r d’ESO del nostre institut amb l’objectiu de conèixer la responsabilitat penal dels menors. La xerrada, que  ha anat a càrrec de l’agent M. Josep Salamero, de la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Manresa, ha despertat interès i expectació per part dels joves.

L’agent Salamero ha explicat que als 14 anys, els joves ja són responsables dels seus actes , i no els seus pares, davant la justícia. En aquesta edat és obligatori tenir i portar el  DNI perquè és el document que l’identifica com a persona, ja sigui quan la policia li demani o bé, si té algun problema de salut i cal saber qui és.

En aquesta edat, entre els 14 i els 18 anys, hi ha fets que poden comportar penes de presó per els joves. Per exemple, tirar una ampolla al cap d’una altra persona i que necessiti un informe mèdic pot generar un informe de lesions i, per tant, una condemna per part d’un jutge. Els Mossos d’Esquadra també han explicat la importància de tenir una bona actitud individual per tal de no cometre cap delicte: no comprar alcohol ni tabac abans del 18 anys, no conduir sota els efectes de l’alcohol, fumar o portar drogues, cultivar o afavorir el consum de drogues, etc.

Una xerrada on els alumnes han mostrat interès i han fet algunes preguntes relacionades amb el consum d’alcohol i de drogues.