Xerrada Virgínia Palomo, autora de Joies i dagues

Dilluns dia 14 de maig els alumnes de 2n d’ESO vam tenir la sort de poder escoltar en una xerrada a Virgínia Palomo, l’autora de la novel·la que hem estat llegint durant el curs a català: Joies i dagues.

En primer lloc, ens va explicar la importància de la lectura. La necessitat de llegir i fer que el nostre cervell funcioni, ja que en fer-lo exercitar ens ajuda en molts àmbits, com ella mateixa va dir: «El coneixement i les paraules ens fan persones més crítiques, amb més expressivitat i a la vegada més atractives».

Després d’aquella introducció va explicar-nos com va sorgir la idea d’escriure la seva novel·la. En un moment de la seva vida en què va haver de fer un descans de 2 mesos al llit per un accident que va tenir, va decidir aprofitar aquell moment per extreure’n una cosa bona: escriure un llibre.

Ens va comentar també un fet vital a l’hora de començar a escriure. Perquè una novel·la t’enganxi de veritat és necessària l’aparició d’algun conflicte, una espurna que encengui tota la novel·la i la faci interessant. Seguidament ens va començar a explicar diferents trucs que ella havia fet servir durant la creació del llibre que nosaltres podrem aplicar en algun moment de la nostra vida si ho necessitem.

Finalment, va tenir l’amabilitat de dedicar-nos els llibres als que ho volguéssim.

Eva Paré (2n C)