La vida en una vila medieval, per 2n d’ESO

Senyores i senyors, benvinguts a la vida en una vila medieval! Hi trobareu reis i reines, prínceps i princeses, trobadors i joglars, pagesos, mercaders, alquimistes, monjos, places i mercats, malabaristes, duels, enamoraments… tot allò i més que passava a l’edat medieval.

L’espai de Les Faixes, a Moià, ha acollit aquest dimecres 15 de març, les representacions teatrals protagonitzades pels alumnes de 2n d’ESO ABCD i que han servit per culminar el seu segon projecte de treball. Cada classe ha preparat la seva obra de teatre on han inclòs poemes de trobadors, cants d’alba, tragèdies, amors i un llarg etcètera. Aquí us deixem un petit recull fotogràfic de les representacions dels alumnes de 2n ESO C i D.

Més notícies sobre el projecte de treball de 2n d’ESO “La vida en una vila medieval”

Divendres, 21 abril 2017

Fa dies vau poder llegir i veure fotos i explicacions de les obres de 2n C i 2n D. Avui us mostrarem els arguments de les classes de 2n A i 2n B.

Els alumnes de 2n d’ESO A van presentar una història medieval que tenia com a argument principal que les dones poden fer el mateix que els homes.

L’obra comença amb uns pagesos que estan recollint les fruites i verdures de les seves terres mentre comenten que la pesta ha arribat al poble. Mentre els mercaders venien les fruites que els pagesos els hi havien donat, va arribar a la plaça el pregoner a donar la notícia que les rates eren les portadores de la pesta, així que la gent va córrer a apartar-les però al tocar-les, els hi va agafar la pesta i van morir.

Els alquimistes del poble, en saber la gran tragèdia, van elaborar una poció perquè el rei no s’encomanés la pesta, però van anar tard i el rei la va agafar i va morir tot i els esforços del metge. Els metges diuen a la princesa que el seu pare ha agafat la pesta perquè la poció no estava ben feta. Fan un torneig per veure qui serà el nou rei i es casarà amb la princesa. Guanya la princesa que s’ha fet passar per el cavaller emmascarat. Coronació de la princesa al palau reial ,la gent del poble que va a la coronació fa un ball per celebrar la coronació de la princesa.

2nB, presentava una obra d’amor, aventures, enganys i més coses.

L’obra comença amb una festa on els reis celebren l’aniversari de casament i on estava convidat tot el poble. Tot era alegria, fins que els guàrdies van trobar una carta dient que havien segrestat a la filla del rei i que si no portava cinc bosses d’or, la matarien. En saber-ho, la reina i la petita de les princeses, li van parar els peus tancant-lo en un armari(l’esposa perquè es volia separar del rei, per quedar-se amb tot i la seva filla petita perquè no volia que tornés la seva germana i així ella seria la futura reina). Els segrestadors, en veure que no arribava el rei van decidir matar-la, però va sorgir un imprevist, un pescador va aparèixer i va salvar a temps la princesa. Quan van arribar al castell, van trobar al rei i van fer fora del regne a les dues traïdores. El rei estava tan content, que li va demanar al pescador què volia a canvi, i el pescador el va respondre dient que volia casar-se amb la seva filla; el rei va respondre “d’això ja en parlarem”. I així es va acabar la representació de 2nB.

Aquests resums els hem escrit els alumnes de l’assignatura de “La revista”  (2n A): Eloi GROS MARSINYAC i Isaac DOMÍNGUEZ BOSCH.