Colònies de 2n d’ESO a Ogassa

El dilluns 13 de maig, les noies i nois de 2n d’ESO vam anar de colònies al Mas Cabàlies, a Ogassa (Ripollès). Vam marxar de Moià al voltant de les vuit del matí, i vam arribar al poble de Sant Joan de les Abadesses al voltant de dos quarts de deu. Allà vam esmorzar, vam anar al monestir de Sant Joan de les Abadesses, després vam anar a un parc a dinar, allí vam fer una sèrie de jocs com per exemple el “tot s’hi val”. Totes les activitats que vam fer durant la setmana amb els monitors eren en anglès. En general els enteníem bé perquè s’explicaven molt bé. Cap a les 4 de la tarda vam arribar a la casa de colònies i ens vam instal·lar a les habitacions.

Un cop tots situats a les habitacions, vam fer una cursa d’orientació per grups. A l’hora de sopar ens vam col·locar en grups de 5-6 a cada taula, cada grup li tocaria parar i desparar taula un àpat a la setmana. A la nit vam fer el joc del contrabandista que consistia a amagar a dins la teva roba un macarró, passar-lo a l’altre costat, si algú de l’altre equip t’atrapava, aquest et podia registrar durant 10 segons i si no trobava el macarró, t’havia de deixar continuar.

L’endemà vam fer uns jocs al matí, i a la tarda vam anar d’excursió al gorg. Era un gorg força gran on només els més atrevits s’hi van banyar, ja que l’aigua estava gelada. Havent sopat vam jugar a un joc que consistia a aconseguir la marca de cada base, per això havies d’entrar dins de les bases però si deien el teu nom, te n’havies de tornar cap a la teva.

El tercer dia vam fer una gimcana molt entretinguda, ens van separar en tres grups diferents i havíem de fer 3 activitats: vam fer una competició en la qual havies d’aconseguir una sèrie d’objectius que et marcava una llista per la part exterior de la casa. Depèn de l’objectiu tenia més o menys valor, i qui aconseguia més punts guanyava, després vam fer tir amb arc, primer només per practicar i després vam fer una petita competició, seguidament, vam fer uns jocs, com per exemple “la cremallera” o “saltar el mur”.

A la tarda, ens vam dividir en dos grups, uns van fer un joc que es deia el passaport, que consistia a memoritzar una sèrie d’informacions que hi havia escrites al passaport i els que feien de policies es posaven en fila i te les demanaven. Si no responies correctament havies d’anar a un altra fila i si l’encertaves, podies seguir avançant.

El següent dia ens tocava anar d’excursió, així que acabat l’esmorzar, ens van repartir un pícnic a tots i vam anar a pujar una muntanya, i després van anar al poble on vam reposar. Fins ben entrada la tarda no vam tornar a la casa, així que vam tenir temps lliure fins a la festa de comiat en la que van decorar i van posar música en una sala perquè poguéssim ballar. Va ser increïble veure els professors ballant.

A l’últim dia ens vam llevar ben aviat i vam fer la maleta per tornar, havíem de fer Quidditx, però no vam poder perquè plovia molt, així que ens van dividir en dos grups i vam fer jocs com el llop… A les tres ens va venir a buscar l’autobús i vam tornar cap a Moià. Van ser unes colònies la mar de divertides i ens han ajudat a fer més pinya entre nosaltres.

Ingrid Domínguez (2n d’ESO)