Xerrada sobre medi ambient als alumnes de 1r d’ESO

El passat 22 de maig, va venir el Dr. Birame Boye, de Senegal, acompanyat d’en Gil Rodas Codina, nascut a Moià, i en José Uriel, de Colòmbia, a fer una xerrada sobre el medi ambient i els refugiats per als alumnes de 1r d’ESO. Com que el nostre projecte tracta sobre el medi ambient i el planeta, ens van explicar les coses que ells fan per començar a solucionar alguns dels problemes més importants del planeta.

En Birame Boye és investigador associat a la Universitat de Barcelona, sap parlar dotze idiomes i té diverses empreses i fundacions, amb les quals tracten l’aigua que passa pels rius de Barcelona. Sobre com malgastem l’aigua, ens va explicar que en alguns països utilitzem 15 litres d’aigua, en altres països com el nostre gastem uns 70-100 litres per dutxar-nos, però als Estats Units hi ha persones que es gasten fins a 1000 litres al dia… una barbaritat!  Hem d’aprendre a estalviar l’aigua, si no ho fem s’acabarà molt ràpid. També ens va parlar sobre la tala d’arbres descontrolada, es talen més arbres dels que es planten: per cada arbre tallat hauríem de plantar-ne 10 més! Sobre la contaminació, ens va explicar que a la Xina han d’anar amb mascaretes pel carrer, perquè com més habitants hi hagin més contaminació hi haurà.

El Jose Uriel ens va explicar que ell era miner i vivia a Santa Rosa, al sud de Bolívar, i que allà tenia una empresa que contaminava molt. Va venir fins aquí per intentar solucionar el problema de la contaminació al seu poble: “Només queden 7 anys d’aigua potable a la meva regió, la resta està contaminada per culpa de la mineria. Volem que hi hagi una mineria responsable i estem desenvolupant mètodes de mineria que no contaminin.”

Els agraïm molt la xerrada perquè ens va inspirar a no contaminar tant i a decidir com volem que sigui el futur del nostre planeta.

Alumnes de 1r d’ESO