Cracòvia

Els alumnes de la modalitat d’història de 1r de batxillerat i alguns de 2n vam anar de viatge del 28 al 30 de maig a Cracòvia, Polònia.

Vam agafar l’avió a dos quarts de vuit del matí i després de dues hores i mitja vam arribar a  Cracòvia. Un cop allà ens vam instal·lar a un hotel que estava al centre de la ciutat. Seguidament vam anar a dinar i vam començar un tour guiat per la ciutat que va durar gairebé sis hores. Al acabar-lo vam tornar a l’hotel on vam estar descansant i recuperant forces fins a l’hora de sopar.

El segon dia era probablement el que estàvem esperant amb més il·lusió, ja que visitaríem el camp de concentració d’Auschwitz. Per a tots va ser molt emocionant poder-ho viure en primera persona, era un lloc del qual n’havíem parlat i fins que no hi ets, no et pots imaginar el que realment és i representa. Allà vam visitar els dos camps de concentració: Auschwitz I i Auschwitz II. Una visita molt interessant i recomanada que et fa posar la pell de gallina. Per finalitzar el dia, abans de l’hora de sopar, vam tenir temps lliure per continuar visitant la ciutat.

Ja trobats a l’últim dia, el nostre pla era anar a visitar la fàbrica de Schindler però no hi havia suficients entrades així que ens vam decantar per anar a visitar una part de la ciutat que no havíem vist encara. També vam poder entrar a una església i comprar els últims records. Cap a les cinc de la tarda ja ens van venir a buscar per anar cap a l’aeroport i a les onze de la nit ja érem a Barcelona.

Un viatge fantàstic que repetiríem sens dubte! Ens ho vam passar genial i encara que el temps no ens va acompanyar gaire, igualment vam poder gaudir al màxim de cada dia i cada activitat! Finalment volem donar les gràcies a l’Ã’scar i al Jordi per acompanyar-nos, ja que sense ells aquest viatge no hagués sigut possible.

Mariona Gallardo, Clàudia de la Viuda i Laia Garcia (1r de batxillerat)