El curs 19-20, l’institut entra en el projecte Revista Escolar Digital, mitjançant l’optativa de 3r d’ESO Fem una revista i les col·laboracions d’alumnes d’altres cursos.
La Revista Escolar Digital (RED) proposa la creació d’un mitjà de comunicació gestionat per alumnes, dinamitzat per professors i coordinat per periodistes. Es crea un sistema en xarxa que permet que les diverses redaccions d’alumnes comparteixin continguts i experiències amb estudiants d’altres instituts. A banda de fomentar l’esperit crític i desenvolupar les competències lingüístiques i comunicatives, el projecte també busca treballar les habilitats digitals dels estudiants.
La revista s’organitza en diferents seccions:
- Actualitat: Practiquem la redacció de notícies i fotonotícies sobre temes d’actualitat, siguin de l’escola o de proximitat. Els continguts quedaran categoritzats segons les àrees temàtiques (Cultura, Esports, Ciència i Vida).
- Opinem: Escrivim articles d’opinió per fomentar l’esperit crític dels redactors i redactores. Es pot incloure la subsecció Cartes al Diari: un espai de participació d’altres alumnes oberta al conjunt de la comunitat educativa.
- Persones Extraordinàries: Fem entrevistes a persones que tinguin algun talent especial o històries interessants per explicar-nos (companys i companyes, persones conegudes, docents, avis i àvies…). Proposem dues subseccions: Talents Ocults (per fer conèixer els talents de companys i companyes) i Memòria de la Gent Gran (per explicar les històries dels nostres avis i àvies).
- Junior Report GO: Aprenem a fer crítiques i cròniques de les activitats que proposem i que cobrim com a periodistes professionals. Exemple: Fem una sortida a una estrena del teatre i en fem una crítica.
- Tema del Mes: L’última setmana de cada mes proposem un tema d’actualitat global vinculat a Junior Report que treballarem en xarxa amb totes les escoles RED mitjançant reportatges, contingut multimèdia, articles, entrevistes…
- Quin Fake!: Cada mes presentem una notícia falsa i la desmuntem per aprendre a detectar aquest tipus d’informacions.
Podeu accedir a la revista si cliqueu aquí.