Visita patrimoni industrial tèxtil d’Artés

El dia 13 de novembre, els alumnes de 3r d’ESO van fer una visita per alguns dels indrets d’Artés relacionats amb el seu passat industrial tèxtil. El recorregut va incloure la Plaça Vella, Can Berenguer, l’Ajuntament i Can Cruselles, on dos guies del Museu d’Història d’Artés van explicar què s’hi fabricava, les desigualtats entre sexes a les fàbriques, etc.

Aquest apropament a la indústria tèxtil artesenca tindrà continuïtat, ja que els alumnes realitzaran un projecte de recuperació de memòria històrica del treball en la indústria tèxtil a les poblacions d’Artés, Calders, Monistrol de Calders i Santa Maria d’Oló, a través de l’elaboració d’entrevistes a familiars o coneguts que hagin treballat en algunes fàbriques d’aquestes localitats. La finalitat d’aquestes entrevistes és crear continguts que després serviran per a l’exposició del Museu d’Història d’Artés en l’apartat de la indústria tèxtil.

Podeu trobar més imatges a l’apartat habitual del web.