Taller TeDebat

Durant el mes de novembre i desembre, els alumnes de 1r a 4t d’ESO van participar en una obra de teatre de la companyia TeDebat. Amb l’ajuda d’un sol actor, els alumnes van esdevenir protagonistes de l’obra i van ser convidats a reflexionar i debatre sobre alguns temes d’actualitat que els hi són propers.

El fil conductual dels alumnes de 2n d’ESO va ser l’assetjament escolar, amb el taller “Selecció natural”. Els temes que van tractar van ser: relacions violentes entre iguals, agressions en el context de l’aula, l’assetjament com a fenomen grupal (rols, actituds i missatges) i les diferències i desigualtats.

La resta de grups van fer el taller “La muntanya” i el debat va girar entorn de la gestió de les emocions: la vulnerabilitat i la fragilitat humana, la individualització dels malestars, el mite del positivisme i la felicitat obligatòria. Un taller, en definitiva, per reflexionar sobre els estats d’ànim, l’afrontament dels problemes o l’empatia, entre altres.