Reconstruint identitats de gènere: visita dels alumnes a Lledoners

El SIAD del Consell Comarcal del Bages i el Centre Penitenciari Lledoners són els impulsors del projecte “Reconstruint identitats de gènere”, en el qual participa l’institut amb els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat.  El seu objectiu és prevenir la violència de gènere entre els estudiants de secundària i consta de diferents fases. Les més destacades són la visita d’alguns alumnes a la presó de Lledoners; la xerrada a l’institut per part d’interns del centre penitenciari Lledoners condemnats per violència de gènere; i finalment, la xerrada amb dones víctimes de violència masclista.

El passat 31 de gener, els i les alumnes: Clara Mauri, Abril Prat, Nadia Charneco, Martí Arnaus, Ivet Castro i Sandra Piñero van fer una visita a la presó de Lledoners, on van fer un recorregut per alguns dels seus espais i una taula rodona amb interns del centre penitenciari que compleixen condemna per delictes de violència de gènere. L’experiència va ser compartida amb posterioritat amb la resta de companys de classe a l’hora de tutoria.