Per a què et formem?
El currículum desenvolupat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya especifica les competències que tindran els alumnes que hagin superat el cicle formatiu de grau mitjà en instal·lacions elèctriques i automàtiques de la següent manera:
“Muntar i mantenir infraestructures de telecomunicació en edificis, instal·lacions elèctriques de baixa tensió, màquines elèctriques i sistemes automatitzats, aplicant normativa i reglamentació vigent, protocols de qualitat, seguretat i riscos laborals, assegurant la seva funcionalitat i respecte al medi ambient.”
Com ens organitzem?
Aquesta formació professional està planificada per fer-la en dos anys amb una durada de 2.000 hores, 1.617 a l’Institut i 383 en empreses (Mòdul 14, convalidables segons els casos).
FP Dual
El departament d’electricitat de l’Institut Miquel Martí i Pol té signats convenis amb diverses empreses (Endesa, Veolia, Eninter) per a la realització dels estudis en modalitat Dual, sempre que l’alumne compleixi determinats requisits.
Distribució de mòduls i unitats formatives a 1r curs (Tarda):
Mòdul | Unitats formatives | Hores |
01. Automatismes industrials | UF1. Dibuix tècnic aplicat als automatismes | 20 |
UF2. Mecanització de quadres elèctrics | 24 | |
UF3. Automatització elèctrica cablada | 65 | |
UF4. Automatització pneumàtica i electropneumàtica | 30 | |
UF5. Automatització programable | 59 | |
02. Instal·lacions elèctriques interiors | UF1. Equips, dispositius, materials i eines | 20 |
UF2. Instal·lacions elèctriques interiors en edificis d’habitatges | 59 | |
UF3. Instal·lacions elèctriques interiors en locals, oficines i indústries | 63 | |
UF4. Documentació tècnica de les instal·lacions elèctriques interiors | 30 | |
UF5. Informàtica bàsica aplicada al càlcul i la representació gràfica d’instal·lacions elèctriques | 26 | |
04. Infraestructures comunes de telecomunicació en habitatges i edificis | UF1. Instal·lacions d’antenes | 33 |
UF2. Instal·lacions de telefonia interior i d’intercomunicació | 33 | |
08. Electrònica | UF1. Electrònica digital | 26 |
UF2. Electrònica analògica | 40 | |
09. Electrotècnia | UF1. Corrent continu i electromagnetisme | 44 |
UF2. Corrent altern | 55 | |
UF3. Màquines elèctriques | 44 | |
UF4. Seguretat en les instal·lacions electrotècniques | 22 | |
10. Formació i orientació laboral | UF1. Incorporació al treball | 33 |
UF2. Prevenció de riscos laborals | 33 | |
15. Seguretat Elèctrica | UF1. Seguretat elèctrica | 99 |
Distribució de mòduls i unitats formatives a 2n curs (Tarda)
Mòdul | Unitats formatives | Hores |
03. Instal·lacions de distribució | UF1. Centres de transformació i xarxes de distribució en baixa tensió | 22 |
UF2. Instal·lacions d’enllaç | 44 | |
05. Instal·lacions domòtiques | UF1. Instal·lacions domòtiques amb sistemes descentralitzats | 54 |
UF2. Instal·lacions domòtiques amb sistemes centralitzats i distribuïts | 45 | |
06. Instal·lacions solars fotovoltaiques | UF1. Muntatge d’instal·lacions solars fotovoltaiques | 44 |
UF2. Manteniment d’instal·lacions solars fotovoltaiques | 22 | |
07. Màquines elèctriques | UF1. Transformadors | 15 |
UF2. Màquines rotatives de corrent continu | 22 | |
UF3. Màquines rotatives de corrent altern | 29 | |
11. Empresa i iniciativa emprenedora | UF1. Empresa i iniciativa emprenedora | 66 |
12. Anglès tècnic | UF1. Anglès tècnic | 99 |
13. Síntesi | 297 | |
14. Formació en centres de treball | 383 |
I després què?
En el nostre cas, al voltant del 90% dels titulats s’integren ràpidament en el món del treball. L’experiència de cursos anteriors ens indica que hi ha una gran manca de llocs de treball amb aquesta qualificació tècnica. La relació constant del nostre institut amb les empreses del sector fa palesa aquesta mancança. Des que impartim cicles formatius, hi ha hagut una contractació quasi total dels alumnes en empreses del sector. Tant les empreses com els nostres exalumnes tenen un grau de satisfacció elevat dels resultats obtinguts en la seva formació.
L’Institut disposa d’una borsa de treball des de la qual els alumnes poden accedir al món laboral amb una bona qualificació tècnica i econòmica.
A més, si l’alumne vol seguir estudiant, podrà accedir al batxillerat o als cicles de grau superior.