Grau mitjà d’Instal·lacions elèctriques i automàtiques

Per a què et formem?

El currículum desenvolupat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya especifica les competències que tindran els alumnes que hagin superat el cicle formatiu de grau mitjà en instal·lacions elèctriques i automàtiques de la següent manera:

“Muntar i mantenir infraestructures de telecomunicació en edificis, instal·lacions elèctriques de baixa tensió, màquines elèctriques i sistemes automatitzats, aplicant normativa i reglamentació vigent, protocols de qualitat, seguretat i riscos laborals, assegurant la seva funcionalitat i respecte al medi ambient.”

Com ens organitzem?

Aquesta formació professional està planificada per fer-la en dos anys amb una durada de 2.000 hores, 1.617 a l’Institut i 383 en empreses (Mòdul 14, convalidables segons els casos).

FP Dual

El departament d’electricitat de l’Institut Miquel Martí i Pol té signats convenis amb diverses empreses (Endesa, Veolia, Eninter) per a la realització dels estudis en modalitat Dual, sempre que l’alumne compleixi determinats requisits.

Distribució de mòduls i unitats formatives a 1r curs (Tarda):

Mòdul Unitats formatives Hores
01. Automatismes industrials UF1. Dibuix tècnic aplicat als automatismes 20
UF2. Mecanització de quadres elèctrics 24
UF3. Automatització elèctrica cablada 65
UF4. Automatització pneumàtica i electropneumàtica 30
UF5. Automatització programable 59
02. Instal·lacions elèctriques interiors UF1. Equips, dispositius, materials i eines 20
UF2. Instal·lacions elèctriques interiors en edificis d’habitatges 59
UF3. Instal·lacions elèctriques interiors en locals, oficines i indústries 63
UF4. Documentació tècnica de les instal·lacions elèctriques interiors 30
UF5. Informàtica bàsica aplicada al càlcul i la representació gràfica d’instal·lacions elèctriques 26
04. Infraestructures comunes de telecomunicació en habitatges i edificis UF1. Instal·lacions d’antenes 33
UF2. Instal·lacions de telefonia interior i d’intercomunicació 33
08. Electrònica UF1. Electrònica digital 26
UF2. Electrònica analògica 40
09. Electrotècnia UF1. Corrent continu i electromagnetisme 44
UF2. Corrent altern 55
UF3. Màquines elèctriques 44
UF4. Seguretat en les instal·lacions electrotècniques 22
10. Formació i orientació laboral UF1. Incorporació al treball 33
UF2. Prevenció de riscos laborals 33
15. Seguretat Elèctrica UF1. Seguretat elèctrica 99

Distribució de mòduls i unitats formatives a 2n curs (Tarda)

Mòdul Unitats formatives Hores
03. Instal·lacions de distribució UF1. Centres de transformació i xarxes de distribució en baixa tensió 22
UF2. Instal·lacions d’enllaç 44
05. Instal·lacions domòtiques UF1. Instal·lacions domòtiques amb sistemes descentralitzats 54
UF2. Instal·lacions domòtiques amb sistemes centralitzats i distribuïts 45
06. Instal·lacions solars fotovoltaiques UF1. Muntatge d’instal·lacions solars fotovoltaiques 44
UF2. Manteniment d’instal·lacions solars fotovoltaiques 22
07. Màquines elèctriques UF1. Transformadors 15
UF2. Màquines rotatives de corrent continu 22
UF3. Màquines rotatives de corrent altern 29
11. Empresa i iniciativa emprenedora UF1. Empresa i iniciativa emprenedora 66
12. Anglès tècnic UF1. Anglès tècnic 99
13. Síntesi 297
14. Formació en centres de treball 383

I després què?

En el nostre cas, al voltant del 90% dels titulats s’integren ràpidament en el món del treball. L’experiència de cursos anteriors ens indica que hi ha una gran manca de llocs de treball amb aquesta qualificació tècnica. La relació constant del nostre institut amb les empreses del sector fa palesa aquesta mancança. Des que impartim cicles formatius, hi ha hagut una contractació quasi total dels alumnes en empreses del sector. Tant les empreses com els nostres exalumnes tenen un grau de satisfacció elevat dels resultats obtinguts en la seva formació.

L’Institut disposa d’una borsa de treball des de la qual els alumnes poden accedir al món laboral amb una bona qualificació tècnica i econòmica.

A més, si l’alumne vol seguir estudiant, podrà accedir al batxillerat o als cicles de grau superior.