Reconeixement de nivells de català B1 i C2

Els centres públics d’Educació Secundària de Catalunya poden expedir certificats d’equivalència del nivell de Català a l’alumnat que ho sol·liciti i acompleixi les condicions establertes per la normativa.

Ho poden demanar:

Les persones nascudes a partir de l’any 1972 que volen obtenir aquest reconeixement i l’itinerari educatiu de les quals s’hagi portat a terme íntegrament a Catalunya o, parcialment, a d’altres territoris on el català hi fos llengua curricular i avaluable, de manera que s’hagi acabat obtenint la titulació al sistema educatiu de Catalunya.

Així doncs, la primera promoció escolar que té dret a demanar aquest reconeixement és la que va començar el primer any de l’educació general bàsica (EGB) el curs 1978-1979, a partir del qual l’ensenyament del català va ser oficial al sistema educatiu de Catalunya.

La persona interessada ha d’emplenar la sol·licitud i portar-la a la secretaria amb la següent documentació fotocopiada i originals per tal de verificar l’autenticitat dels documents. Els certificats es lliuraran per correu electrònic i no caldrà venir a l’institut per recollir-ho.

• Si no es disposa del Llibre d’escolaritat també es pot presentar un certificat acreditatiu d’haver estat escolaritzat a catalunya sense haver tingut exempció de català.