Projecte europeu P2V

Durant l’any 2008 l’IES Marina ha participat en el projecte europeu P2V (http://p2v.eun.org), que té com a objectiu general agregar i estendre pràctiques d’ensenyament i aprenentatge amb les TIC (e-learning) als sistemes educatius de la Unió Europea.

Dins d’aquest projecte, es va fer un intercanvi de professors entre l’IES Marina i l’escola HTL Dornbirn d’Àustria, amb la finalitat de veure com funcionem a cada escola i compartir experiències relatives a l’ús de les TIC per ensenyar. A continuació fem un breu resum de les visites:

·Visita IES Marina Þ HTL Dornbirn

Del 28 al 31 de maig.

Visitants: Rosa Paz (Socials), Marc Alcocer (Administratiu) i Carlos Ontiveros (Electrònica).

El HTL Dornbirn és un institut de formació professional ubicat a la localitat del mateix nom en la regió de Vorarlberg, a l’oest d’Àustria. La ciutat constitueix el centre econòmic de Vorarlberg i conta amb uns 45.000 habitants aproximadament i una llarga tradició industrial, especialment al sector tèxtil. Els estudis impartits són:

– Ingenyeria Tèxtil (Fabricació i Gestió)

– Química (Química ambiental i Química tèxtil)

– Tecnologia de la Informació combinada amb administració d’empreses.

Durant la visita ens van ensenyar el seu institut (molt més gran que el nostre), i la manera en que treballaven i utilitzaven les noves tecnologies per ensenyar (moodle, canons de projecció, pissarres digitals, etc). Vam entrevistar uns quants alumnes i no hi ha gaire diferència amb els d’aquí,… són igual de bons. També ens van mostrar el seu parlament, situat a Bregentz, i ens va rebre el conseller d’Educació.

També va haver-hi temps per l’oci i, com feia molt bon temps, a la nit sortíem a sopar amb els nostres nous amics i a prendre alguna coseta a les terrasses de la plaça principal de la ciutat. L’últim dia ens van acomiadar amb un sopar típic de la zona: “Käsknöpfle” … riquísim.

Va ser una experiència inoblidable de la que ja estem treure profit a les aules.

·Visita HTL Dornbirn Þ IES Marina

Del 22 al 25 d’octubre.

Visitants: Herbert Hug (Tecnologia), Ingrid Jelen (Anglès) i Wolfgang Neffs (Informàtica).

Durant tot el dijous 23, els vam ensenyar l’Institut, les seves instal·lacions i equipaments i els vam explicar com funcionem aquí. Durant el matí van visitar classes de la ESO on es fèiem servir les TIC per ensenyar: Anglès de 3erESO amb la Nati, Francès de 4tESO amb Imma, Aula d’acollida amb Concepció, Ciencies Experimentals de 3erESO amb MªAngels, Informàtica de 4tESO amb Jordi. Per la tarda van fer la visita a classes de FIAP i Cicles Formatius (on l’aplicació de les TIC esdevé fonamental): Electrònica Digital de 1erEEC amb Jose Luis, Ordinadors/CISCO de 2nEEC amb Rafa, Microcontroladors de 2nEEC amb Juanjo, Disseny de Circuits de 1erDPE amb Laia, Telecomunicacions de 2nDPE amb Isabel, Projecte Empresarial de 2nAF amb Ramón, Aplicacions Informàtiques de GA amb Marcos, Informàtica de 1erAF amb Desi i Manteniment de FIAP amb Luis.

El divendres 24 els vam portar a visitar Tyco Electronics, una important empresa on els nostres alumnes de Cicles Formatius fan pràctiques. Després vam anar a la nostra Delegació Territorial d’Educació (a Mataró), allí els van explicar com s’estava fent la implantació i la promoció de les TIC en l’Educació a Catalunya.

Per suposat que també ells van tenir estones per l’oci: van visitar la ciutat de Barcelona, van assistir al partit de bàsquet DKV-Jonentut / Union Olimpija i la última nit els vam acomiadar amb un sopar.

Van quedar gratament impressionats amb la tasca que fem tots plegats a l’IES Marina.

Cada grup visitant va fer un informe (report) de la seva visita. Es poden consultar a la següent direcció (al final de la pàgina – Pair 6):