ELS EXIGENTS del Maria Rúbies a la FLL

L’equip ELS EXIGENTS del Maria Rúbies, representat per la Jannat, el Samuel, l’Ares i el Miquel, va participar en la fase lleidatana de la FIRST LEGO League, que es va celebrar a la Universitat de Lleida el passat dissabte, 25 de febrer.

Cada any, la FIRST LEGO League planteja una competició de robòtica estructurada al voltant de tres grans eixos:

-El llançament d’un repte científic, en què els joves han de treballar i presentar una solució creativa i innovadora.

-Un joc de robòtica amb el disseny d’un taulell i diverses missions que els joves han d’intentar complir per aconseguir el màxim de punts possibles amb un robot dissenyat i programat per ells mateixos.

-El treball dels core values de FIRST: treball en equip, inclusió, impacte, diversió, descobriment i innovació

En aquesta FLL 2023, el repte científic per a la modalitat Challenge s’anomena Superpowered, i provoca als equips a treballar en tot allò relacionat amb l’energia i el seu cicle: generació, distribució, emmagatzematge, consum, noves fonts d’energia, etc.

El projecte científic (PDF Projecte científic) presentat per l’equip d’ELS EXIGENTS del Maria Rúbies consta d’una maqueta d’una ciutat sostenible, amb una zona de ciutat i una zona de producció, tot reflectint els elements que fan que aquesta sigui sostenible. L’objectiu principal d’aquest projecte ha estat conscienciar a l’alumnat de 2n d’ESO de la problemática ambiental actual, i treballar en ella proposant diferents solucions i mesures que es poden implementar per disminuir l’impacte a les ciutats, com per exemple: l’Internet de les Coses (IoT) a les ciutats i els edificis, l’arquitectura bioclimàtica i l’ús d’energies renovables.

L’alumnat de la matèria de Robòtica de 2n d’ESO, es va agrupar en equips d’experts (urbanistes, dissenyador/es, arquitectes, enginyers/res i tècnic/ques en domòtica) per fer un treball col·laboratiu. L’escala utilitzada ha estat l’escala LEGO.

Podeu seguir-nos a l’instagram robotica_insmariarubies