Batxillerat participa en uns tallers a Agrònoms

L’alumnat de 1r i 2n de batxillerat que cursa l’optativa de Tecnologia Industrial, va realitzar 2 tallers al Campus d’Agrònoms de la UdL

Taller sobre el funcionament del Sistemes satel·litaris de navegació global GPS/GNSS i aplicacions en l’agricultura de precisió.

Gràcies a les explicacions del professor Àlex Escolà, l’alumnat va poder comprovar in situ com s’ho fan els receptors GNSS/GPS per a determinar les coordenades on es troben i quines utilitats tenen en l’agricultura de precisió.

Taller Què resisteix més? Una biga de fusta, de formigó o d’acer.

Gràcies a les explicacions del professor Lluís Puigdomènech i Álvaro Fernández, l’alumnat va rebre una introducció sobre els conceptes de “compressió”, “tracció”, “flexió” , “tensió” i “límit elàstic” . Després va poder veure en funcionament una “màquina d’assaig universal (tracció/compressió)”, amb la que es van trencar una proveta d’acer i una altra de formigó. Després es va poder veure en funcionament una “màquina d’assaig en flexió”, on es va assajar una biga de fusta per a fer les consideracions de rigidesa a flexió en bigues i també es va trencar.