PROGRAMA “TUTORIA ENTRE IGUALS”. PRIMERA TROBADA

El programa TEI és una estratègia educativa per a la convivència escolar, dissenyada com una mesura pràctica contra la violència i l’assetjament escolar, té un caràcter institucional i implica
tota la comunitat educativa. Els seus objectius són els següents:

• Facilitar el procés d’integració dels nous alumnes (primer curs de secundària) al centre educatiu. A l’etapa de primària seria entre els alumnes de tercer i cinquè.
  • Tenir un referent (tutor/tutora), alumnes de segon cicle de secundària, per afavorir la integració i l’autoestima, i reduir els nivells d’inseguretat propis d’espais i organitzacions desconeguts.
  • Compensar el desequilibri de poder i de força, sempre presents a l’assetjament, entre agressor i víctima des d’una perspectiva preventiva i dissuasiva.
  • Cohesionar la comunitat educativa del centre, i integrar i desenvolupar la tolerància zero com un tret d’identitat.

El proppassat dimecres, 9 d’octubre de 2019, després de les sessions formatives i informatives inicials del programa celebrades en sessions anteriors de tutoria, es va celebrar una activitat al Parc de Francesc Macià de Malgrat de Mar en la qual els tutors de 3r d’ESO i els tutoritzats de 1r d’ESO es van conèixer, donant inici al que es considera més important del programa: les parelles TEI fan trobades informals  en els espais i el temps no lectius (patis, entrades, sortides, passadissos, canvis de classe…). Són les més efectives i la base del projecte, al marge de les trobades més formals que es programen al llarg del curs.

A continuació, unes fotografies de l’activitat (cliqueu al damunt de la imatge)