RECUPEREM EL PROGRAMA TUTORIA ENTRE IGUALS (TEI)

La pandèmia ens va obligar a suspendre el programa Tutoria Entre Iguals (TEI), una estratègia educativa per la convivència escolar, dissenyada com una mesura pràctica contra la violència i l’assetjament escolar que té caràcter institucional i implica a tota la comunitat educativa. L’objectiu principal és la integració escolar treballant per una cultura de l’escola inclusiva i la no violència, fomentant que les relacions entre iguals siguin satisfactòries. Els nous alumnes de primer de secundària, veuen afavorida la seva autoestima, compensant el desequilibri de poder i forces.

Els alumnes de tercer d’ESO són tutors, de forma voluntària, dels alumnes que acaben d’arribat al centre al primer curs d’ESO, els tutors reben una formació específica per part del coordinador del programa sobre les característiques generals de la tutoria i la relació que tenen sobre la convivència i l’assetjament escolar.

Dimecres passat, 19 d’octubre de 2022, després de les sessions formatives i informatives inicials del programa celebrades en sessions anteriors de tutoria, es va celebrar una activitat al Parc de Francesc Macià de Malgrat de Mar en la qual els alumnes tutors de 3r d’ESO i els alumnes  tutoritzats de 1r d’ESO es van conèixer, donant inici al que es considera una de les parts més importants del programa: les parelles TEI.

Les parelles TEI fan trobades informals  en els espais i el temps no lectius (patis, entrades, sortides, passadissos, canvis de classe…). Són les més efectives i la base del projecte, al marge de les trobades més formals que es programaran al llarg del curs.

Aquí teniu unes imatges de l’activitat.