PROGRAMA TUTORIA ENTRE IGUALS: LLIURAMENT DE CARNETS DE TUTORS TEI I PRIMERA TROBADA DE COHESIÓ

El dimecres passat, 24 d’octubre, es van lliurar els carnets de tutor TEI als alumnes de 3r d’ESO que efectuaran funcions de suport i acompanyament, per parelles, a l’alumnat de 1r d’ESO que ha iniciat la seva trajectòria escolar en el nostre centre aquest curs 2018-2019.

Després de rebre els carnets, els tutors i tutoritzats es van conèixer asl llarg d’una activitat de cohesió que es va realitzar al parc de Francesc Macià de Malgrat de Mar. Segur que entre tots, fan una molt bona feina.

El programa de Tutoria entre Iguals és una estratègia educativa per fomentar la convivència escolar i prevenir l’assetjament escolar al centre.

Els tutors i els tutoritzats  al Parc de Francesc Macià,
Els tutors de 3r d’ESO rebent el  carnet de tutor TEI

En aquest programa els alumnes de 3r d’ESO són tutors voluntaris dels alumnes de 1r ESO, que acaben d’arribar al centre. Els tutors ajuden els seus tutoritzats a conèixer el funcionament del centre i solucionar els problemes de convivència amb què es puguin trobar.

Els objectius d’aquest programa són els següents.

• Afavorir la convivència escolar.
  • Millorar la integració dels nous alumnes.
  • Treballar per la cultura de la NO EXCLUSIÓ i la NO VIOLÈNCIA.
  • Integrar la TOLERÀNCIA ZERO com un signe d’identitat del centre.
  • Crear un referent, (tutor-a), per afavorir l’autoestima i disminuir la inseguretat dins del centre.
  • Compensar el desequilibri de poder i forces, pròpies de la violència i l’assetjament escolar, des de la prevenció.