Carta de serveis

Una carta de serveis és un document amb informació d’utilitat per a les persones usuàries i la ciutadania en general, sobre els serveis i la unitat que els presta, els compromisos adquirits en termes d’eficàcia i qualitat de la prestació, i els mecanismes de participació de la ciutadania i de les persones usuàries en la millora de la prestació.

Les cartes de serveis constitueix una eina de gestió de la qualitat en què té un valor fonamental el document que explicita els compromisos de servei, de com es mesura la qualitat i de com s’hi pot col·laborar. En elaborar aquesta carta de serveis ha requerit l’anàlisi prèvia de les expectatives de les persones usuàries del servei, fixar uns compromisos, facilitar la revisió dels processos de gestió, avaluar la gestió i la satisfacció dels serveis prestats i prendre decisions de millora.

Així doncs, aquesta Carta expressa la voluntat d’aquesta institució de treballar en el marc d’una política global de qualitat, i ajusta la prestació dels seus serveis en funció dels recursos disponibles i, al mateix temps, proporciona informació a les famílies, als alumnes i societat en general sobre les activitats prestades i promou la seva col·laboració i participació.

D’acord amb la seva definició, la finalitat de la Carta de serveis són les següents:

  1. En el seu vessant extern, proporcionar al ciutadà informació sobre els compromisos de qualitat, així com de les activitats que desenvolupa l’organització.
  2. En el seu vessant intern, serveixen d’instrument de millora de la qualitat dels serveis públics.

Així doncs, us convidem a consultar la carta de serveis del nostre centre: