Alumnes de 1r SMX a l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMN-CNM)

Els alumnes de grau mig de sistemes microinformàtics i xarxes van tenir l’oportunitat de visitar l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMN-CNM) i conèixer de prop la feina que realitzen els professionals d’aquesta àrea.

Durant la visita, els alumnes van poder observar els diferents processos que es duen a terme per fabricar microxips i van poder entrar a la sala blanca on es realitza aquesta tasca de manera controlada i estèril. Allà, els alumnes van veure com s’utilitzen màquines especialitzades per crear els circuits integrats, com s’aplica la fotolitografia per gravar els patrons a la superfície del xip i com s’aplica la dopació per controlar la conductivitat dels materials.

A més, els alumnes van poder visitar els laboratoris d’investigació on s’estudien les últimes tecnologies en aquest camp i van poder conversar amb els investigadors i tècnics per aprendre més sobre el seu treball i les seves experiències.

Aquesta visita ha estat una experiència enriquidora per als alumnes, que han pogut veure com la teoria apresa a l’aula s’aplica en la pràctica en el camp de la microelectrònica i la nanotecnologia. Agraïm a l’IMN-CNM per haver-nos obert les portes i per haver-nos donat l’oportunitat de conèixer el seu treball.