Participació de l’Institut de Lliçà en la campanya Let’s clean up Europe!

Aquest any l’Institut de Lliçà participarà en la campanya Let’s clean up Europe!, en col·laboració amb l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt, i a la qual participaran els alumnes de 2n ESO i els de IFE.

Un dels objectius del nostre Institut és el foment de l’educació per la sostenibilitat i la consciència ciutadana de que cal actuar per millorar la conservació de l’entorn més proper i així contribuir a la preservació del medi natural a nivell local, i fer la nostra petita col·laboració a nivell global. Aquest curs volem parar especial atenció en la generació de residus i és per aquest motiu que ens hem adherit a la campanya Let’s clean up Europe!. Es tracta d’una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilitzacíó a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

La campanya de l’any 2023 tindrà lloc entre el 5 i el 7 de maig de 2023.

A l’entorn d’aquesta acció de neteja, que durem a terme el divendres 5 de maig dins l’horari escolar, realitzarem un seguit d’accions educatives, entre les quals geolocalitzar alguns dels residus que trobarem mitjançant l’app Litterati, caracteritzar els residus recollits, pesar-los i omplir unes fitxes amb les dades recollides, que farem arribar a l’organització i que ens permetrà tractar estadísticament les dades del nostre municipi i de Catalunya en el seu conjunt, i analitzar les causes de la generació d’aquests residus, valorar la importància de la reducció de residus, reutilització i reciclatge, i debatre possibles accions de millora.