Intercanvi amb el Lycée Sévigné

Els nostres alumnes segueixen la seva estada d’intercanvi a Cesson Sévigné! Estan descobrint una nova cultura i un nou país!

Els primers dies ens han explicat les seves sensacions. Ens diuen que quan van veure l’institut van quedar impressionats perquè és molt gran. Els passadissos són més estrets que els nostres, però hi ha moltes aules a cada passadís. Els dies que tenen classe a la tarda s’han de quedar a menjar a la “Cantine”. El Lycée Sévigné també té un gimnàs, una biblioteca i una residencia d’estudiants pels alumnes que viuen lluny. L’horari també és diferent, ja que les classes comencen a les vuit i duren gairebé tot el dia, tot i així tenen moments lliures entre classe i classe, i poden anar a les aules d’estudi, descansar i anar a dinar sobre les dotze del matí.

En Jan ens explica que després de passar la primera setmana a l’institut, s’ha adonat que a França, els professors són molt respectats, i que també hi ha molta distància entre els alumnes i els professors. Allà, no tenen la confiança que de vegades sí que poden tenir ells, amb els professors aquí.

L’Ainhoa, l’Ilaya, la Júlia i la Laura, també han fet turisme. Han visitat el Mont Saint Michel, el castell de Samour i la ciutat de Rennes i el seu mercat de llibres.

Estan fent el descobriment de tot un món diferent al seu, i aquesta experiència, que no oblidaran mai, serà un nou capítol a les seves vides!

Aprofiteu al màxim i gaudiu d’aquesta gran oportunitat!!! Bon séjour!!!!