Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència (“100tífiques”)

Coincidint amb la celebració del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència l’11 de febrer, el divendres dia 10 l’alumnat de 1r d’ESO ha participat a “100tífiques”, una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Enguany, 570 “100tífiques” han visitat 518 centres educatius. Aquest projecte pretén despertar vocacions cientificotecnològiques entre les noies mostrant la tasca professional de diverses dones com a referents en diferents àmbits: Física, Química, Biologia, Arqueologia, Medicina, Enginyeria, Informàtica, Arquitectura, Matemàtiques,..

En aquesta ocasió la xerrada ha estat oferta per la Cynthia Belén González Olivares, una arqueòloga que ha participat en diverses excavacions i és professora a la Universitat de Barcelona.  Ens ha explicat les seves motivacions per escollir aquesta professió i també detalls sobre les excavacions de l’època de la Prehistòria, en la qual ella està especialitzada, mostrant estris i materials diversos. Després li hem plantejat algunes preguntes que han despertat la nostra curiositat.

Gràcies, Cynthia! una xerrada molt interessant!