Alumnes de1r de batxillerat han visitat les instal·lacions de la Facultat de Química de la UB

Avui els alumnes de química de 1r de batxillerat hem visitat les instal·lacions de la Facultat de Química de la Universitat de Barcelona i hem fet pràctiques als seus laboratoris. Després d’una explicació necessària sobre les mesures de seguretat al laboratori hem pogut experimentar amb temperatures extremadament baixes amb el gel sec i nitrogen líquid, hem identificat mostres d’analgèsics mitjançant cromatografia i descobert en quina mostra d’entre quatre que ens han presentat hi havia sang, gràcies a la reacció quimioluminescent de l’hemoglobina amb el luminol. També hem practicat diferents tipus de reaccions en tubs d’assaig. Ha estat una experiència molt interessant.