Observació de radiografies – Ciències per al món contemporani – 1r BTX

Els alumnes de 1r de batxillerat han realitzat una pràctica sobre l’observació de radiografies. L’objectiu principal era relacionar la part teòrica de l’assignatura de Ciències per al món contemporani amb una part més pràctica basada en la nostra vida quotidiana. Amb un guió previ que havien de comprovar, els alumnes han pogut estudiar un total de trenta radiografies que mostraven coses diverses: ossos trencats, pròtesis de maluc, plaques i cargols intraossis, etc.
La pràctica també els ha servit per aprendre el nom dels principals ossos de l’esquelet humà i que les radiografies és un sistema de diagnòstic per la imatge que comporta molts avantatges però un inconvenient molt greu, i és que l’excés de raigs X poden comportar mutacions en el nostre material genètic.